A cseh nemzeti teherfuvarozó vasúttársaság a tavaly januárban meghirdetett flottamegújítási program részeként rendelt öt, plusz opcionálisan további öt dízel-elektromos gépet a mozdonyok teljeskörű felújításával foglalkozó hazai cégtől. Az első gépet nemrég szállította le a CZ Loko. A fennmaradó négyet is átveheti a CD Cargo még az éven. A 754 110 pályaszámú első fecske az első olyan cseh gyártású dízelmozdony, amibe már gyárilag beépítették az egységes európai vonatbefolyásolási rendszert, vagyis az ETCS-t. A gép Břeclav környékén fog helyi tehervonatokat vontatni – számol be a Railway Gazette.

A CD Cargo átvehette az öt megrendelt EffiShunter 1000-es dízelmozdony első példányát (kép forrása: Railway Gazette)

A négytengelyes, Bo’Bo’ tengelyelrendezésű EffiShunter 1000-esekben egy 895 kilowatt teljesítményű Caterpillar C32-es dízelerőforrás dolgozik, ami a négy, egyenként meghajtott aszinkron vontatómotort meghajtva száz kilométer per órás legnagyobb üzemi sebesség és 267 kilonewton vonóerő elérését teszi lehetővé a nyolcvantonnás gép számára.

Az EffiShunter 1000-esek nemcsak a hazai piacon találnak vásárlókra. Olaszországból már tizenhetet szereztek be: a Mercitaliánál öt állt forgalomba és további ötöt rendeltek, a Dinazzano Po kettőt használ és egy van még rendelés alatt, a Rail Traction Companynél (RTC) kettő üzemel, a Ferrovie Nord Milanónál (FNM) pedig hamarosan két gép állhat hadrendbe. Szlovéniából a nemzeti tehervasút SŽ-Tovorni Promet/SŽ Cargo négyet, a koperi kikötőt üzemeltető Luka Koper pedig egy EffiShunter 1000-est rendelt.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!