Tovább bővítette közvetlen áruszállítással egybekötött egyedi kocsirakomány-hálózatát a DB Cargo. Az új romániai szolgáltatás a Ruhr-régiót és Németország északi részét köti össze az egyre inkább fejlődő délkelet-európai területekkel. A fuvar mindkét irányban három napot vesz igénybe, ez a teherkocsik fordulóidejét kétharmadával csökkenti az eddigihez képest, aminek köszönhetően még jobb a vagonok rendelkezésre állása a megrendelők számára. A DB Cargo szerint a mindenféle szállítmány számára nyitott romániai fuvar gyors összeköttetést teremt széles földrajzi hatókörrel.

A DB Cargo közvetlen fuvarokat indított Németország és a romániai Craiova között (illusztráció: railtrains.sk)

Az egyedi kocsirakományokból álló tehervonat a kelet-bajorországi Schwandorfban áll össze. Ezt követően Ausztrián és Magyarországon keresztülhaladva jut el Romániába, ahol a Bukaresttől nagyjából kétszáz kilométerre, nyugatra található Craiova teherpályaudvaráig közlekedik. Déli/keleti irányban jelenleg hetente csak egy fuvar elérhető, ami szombatonként indul, és hétfőn érkezik meg Németországba, ahonnan másnap indul vissza. A piaci elfogadottság magas szintje és a teherszállítási volumen pozitív növekedése következtében további fordulókat tervez a logisztikai szolgáltató.

A tehervonatok élére a DB Cargo, valamint magyarországi és romániai leányvállalatai, a DB Cargo Hungary és a DB Cargo Romania adja a mozdonyokat, egyetlen nagy szolgáltatóként működve. A szállítmányok nagy része jelenleg acéláru, a déli/keleti irányú járatokon gyakran utazik tekercselt acél, az északi/nyugati fuvarok pedig félkész acéltermékeket visznek – jelenti az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!