Ez még nem a vég: CargoLogicAir (CLA) közleményben adta tudtul, hogy tevékenységét csak ideiglenesen szünelteti; engedélyét, az AOC-t (Aircraft Operations Certificate) a CAA (Civil Aviation Authority) május 27-éig vonta vissza. A CLA egyúttal közölte, új partnereket keres tevékenységének folytatáshoz. A légiáru-szállítási vállalat nehézségei elsősorban a koronavírus járványak tulajdoníthatók, hiszen két Boeing 747 400F repülőgépével elsősorban hongkongi járatokat bonyolított le.

Korábban írtuk: Tavaly a légi árufuvarozás mértéke jelentős mértékben csökkent, év végére 3,3 százalékkal. 2012 óta nem volt ekkora visszaesés az iparágban, 2019 mindenféleképpen nehéz év volt a légi árufuvarozásban – olvasható az IATA jelentésében.

Úgy tűnik, nem tudott a nehézségeken úrrá lenni, ezért végleg befellegzett az orosz VD Group (Volga–Dnyepr-csoport) tulajdonában levő CargoLogicAir légiáruszállítási vállalatnak. A Volga–Dynepr-csoport huzamosabb ideje küszködik anyagi gondokkal, előfordult, hogy a csoporthoz tartozó légitársaságok (Volga-Dnepr Airlines, AirBridgeCargo, Atran Airlines) alkalmazottainak csak megkésve sikerült átutalni a munkabéreket. A VD Group a megcsappant piaci érdeklődés, a szorult anyagi helyzet miatt nehéz döntési helyzetbe került: az üzemeltetési költségeik túl magasra rúgtak, ez pedig a csoport esetleges bedőléséhez vezethetett volna. Ebben a helyzetben született meg a verdikt: megszüntetik a VD Group birtokában lévő CargoLogicAir vállalatot, hogy így tudjanak lenyesni a költségekből.

A CargoLogicAir Boeing 747-400F típusú repülőgépét 2019. május 31-én örökítette meg a Frankfurtban Baranyai György

A csoporton belül 2019 első felében hat százalékkal esett vissza a légi szállítmányozás. A legrosszabbkor jött a NATO-val kötött katonai teherszállításról szóló szerződés felbontása, további nem kevés fejtörést okoz az AN-124 Ruslanok fenntartása és karbantartása – a szállítógépek közül kettőt már tavaly kivontak ideiglenesen a forgalomból. A CargoLogicAir csődjét sürgette továbbá, hogy a piacon nagyobb gépszámmal operáló légitársaságokkal, mint a Cargolux, a Lufthansa Csoport cargós tagjai, Kalitta Air és Emirates SkyCargo, nem tudta felvenni a versenyt, kevés megrendelés érkezett az orosz embargó miatt is – hiába a brit bejegyzés, ha a tulajdonosi kör viszont orosz.

A CargoLogicAir menetrend szerinti és charter járatokat üzemeltetett, székhelye az Egyesült Királyságban, London-Stansted repülőtéren volt. A közelmúltban a brit légiközlekedési hatóság, a CAA (Civil Aviation Authority) visszavonta a légitársaságtól a repülőgép üzemeltetési engedélyt, az AOC-t (Air Operator Certificate). Több mint száz alkalmazottat elbocsájtottak, köztük a magyar Boeing 747-es kapitányt, Szüle Zsoltot is. A légitársaság megszűnésére utal az is, hogy a VD csoport weboldaláról levették a CargoLogicAir-re mutató „fület”.

Az utóbbi időben a CargoLogicAir mindössze két repülőgépet üzemeltet, két lízingelt Boeing 747-400F-et (G-CLAA és G-CLBA). A flotta többi tagjai, a Boeing 747-400F, az ex G-CLAE a Cargolux International Airlines-nál folytataja pályafutását LX-NCL lajstrom alatt, egyetlen saját tulajdonú gépük, a Boeing 747-8F, az ex G-CLAB pedig az AirBridgeCargóhoz került, VP-BIN lett a királynő lajstroma. Valószínűleg a többi megmaradt gép is visszatér a lízingelő céghez.

Információink szerint csak idő kérdése, hogy mikor kezdődik el a cégnyilvántartásból és a CAA (Civil Aviation Authority) nyilvántartásából a vállalat törlése, ezzel a felszámolása.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!