Valami mozdult Kökin... Vagy mégsem?

iho   ·   2016.10.05. 13:45
00kicsi

Pontosabban: a vágányokhoz vezető lépcsők közel felét zárja el az utasok elől egy, munkaterületre figyelmeztető tábla. A lépcsők mindenhol kétkarúak, azaz két-két sor vezet le a peronokhoz egymás mellett. Hogy minek alapján döntötték el, hogy a közel egyforma állapotúak közül melyik igényel felújítást és melyik nem, azt nem tudhatjuk. Talán némi logika felfedezhető, hogy a mostanában elzárt lépcsőkön némi vaslemezes erősítést is tapasztalhatunk, míg a használatban levő párjánál nem.

Pozdorjalemez és figyelmeztető tábla, egyelőre ennyi. A képre kattintva galéria nyílik (Kemsei Zoltán felvételei)

Kőbánya-Kispest érdekes állomása a magyar vasútnak. A metró odaérkezésekor, 1980-ban építették át teljes mértékben a vágányhálózatot, megszűnt e régi felvételi épület, a vasutat, a metrót és az újonnan kialakított buszvégállomást egy – akkoriban igen korszerűnek számító, jegypénztárakat, üzleteket is magába foglaló – hatalmas átjárókomplexum kötötte össze. A bevásárlóközpont 2011-ben készült el, az átjáró metró felőli részét elbontva. A vasúti szekció azonban maradt, és pusztul. „Valamit kéne tenni” – hangzik fel a sóhajtás nap mint nap, de mit? A jelenlegi épület korszerűségét, sőt mi több: szavatosságát is vesztette, talán a teljes bontás és újjáépítés jelenthetne megoldást.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek