A kétirányú házi csuklós villamosok 1970. január 2-án érkeztek Baross kocsiszínbe, a 28-ason közlekedő 3500+5600 (vezérlőpótkocsis középbejáratú) szerelvényeket követő ikerkocsikat felváltandó. A jellegzetesen bumfordi, brummogó hangú kocsik tizenhárom évig voltak a Kőbányai út és a Maglódi út arculatának a része. A hetvenes években a 28-ason 22, a 36-oson öt villamos közlekedett csúcsidőben.

Bengáli a Népszínház utcában, a 28-as végállomásán<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(forrás: VEKE-gyűjtemény)

Elsőként, 1970-ben a sorozat eleje, a prototípus 3722, továbbá az 1201-1219 pályaszámú villamosok érkeztek Zuglóból. Később, 1978. májusában a zuglói 64-esen 1500-as szóló motorkocsik váltották a Bengálikat; az 1233-as kocsit (egy rövid, 1971-es látogatást követően) a Barossba irányították, hogy aztán 1982-ben egy kisebb angyalföldi kitérő után a jármű újból visszatérjen – végleg. Kapóra jött 1983-ban a Maglódi úti pályaépítés, hiszen a Kada utcáig rövidített 28-ason feltűntek a Ganz csuklósok, a Bengálikat pedig áprilisban félreállították.

Házi csuklós villamos bő huszonkilenc év után járt újra a Kőbányai út–Kőrösi Csoma Sándor út–Maglódi út–Új köztemető útvonalon. Hogy miért is érdekes ez? A 28-as talán az egyetlen, valaha 1200-as Bengálival (is) kiszolgált járat, amelyen a vonal teljes hosszában ma is közlekedhet ilyen kocsi. Az újpesti vonalakat megszüntették, a Rákóczi úti 60-as, 68-as 1972 vége óta nem közlekedhet sín hiányában, és úgyszintén megszűnt a zuglói 64-es is.