A hidrogénüzemű szerelvénnyel az Alstom márciusban az Alsó-Szászországban található, salzgitteri saját tesztpályáján végzett nyolcvan kilométer per órás sebességű futópróbákat. A tesztek sikerrel zárultak, így a vonatot a közép-csehországi Velímbe vitték, ahol még nagyobb tempóval, akár száznegyvennel is megkergetik. A következő hónapok során Németországban és Csehországban is sokoldalú teszteket végeznek még a vonattal.

Az első hidrogénhajtású Coradia iLint-motorvonatot a napokban a csehországi Velim próbapályáján futtatják, akár száznegyvennel is. A képre kattintva Vladimir Fisar fotóiból készült galéria nyílik

Az alacsonypadlós Coradia iLintet tavaly ősszel, a berlini InnoTrans 2016 kiállításon és vásáron mutatták be a nagyközönségnek. A hidrogénüzemű vonat rendkívül innovatív technológiát képvisel, és ideális alternatívát szolgáltathat a nem villamosított vasútvonalakon. Az energiaátalakítás teljesen környezetbarát módon történik, az akkumulátorok rugalmas energiatárolást garantálnak, a vonat a vontatási energia és az elérhető energia felhasználását szabályozottan végzi. A vonat tetején található tartályokból a gáz halmazállapotú hidrogén hozza működésbe a villamos energiát előállító áramtermelő egységeket. A nem elhasznált villamos áram akkumulátorban tárolódik. Egy feltöltéssel nyolcszáz kilométert tehet meg a vonat. A szerelvény károsanyag-kibocsátás nélkül működik, mindössze gőzt és kondenzációs vizet bocsát ki magából, ráadásul nagyon csendes is.

A világ első hidrogénüzemanyaeg-cellás motorvonata várhatóan a jövő évtől szállíthat utasokat Alsó-Szászországban, a Buxtehude–Bremervörde–Bremerhaven–Cuxhaven viszonylaton. A szövetségi tartomány tizennégy szerelvényt rendelt meg.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!