Az ABB üzemelteti 2018-tól azt a töltő infrastruktúrát Harrogate-ben, amellyel nyolc elektromos Volvo buszt szolgálnak ki. A három ABB HVC 300P típusú töltőállomást és egy alállomást a gyógyfürdőiről híres észak-angliai város buszállomásán építik ki.

A megbízás azért jelentős, mert ez lesz az Egyesült Királyság első olyan elektromos buszprojektje, amelyben OppCharge-interfészt alkalmaznak szakaszos töltésre. A terv szerint a vonalak végállomásain villámtöltő infrastruktúrát telepítenek, amíg a járművek egyébként is a végállomáson várakoznak, addig töltik az akkumulátorokat.

(fotók: ABB)

A töltési művelet maximum percig tart. Az újítással Harrogate közlekedési szolgáltatója, a Transdev Blazefield a legmodernebb technológia segítségével csökkenti az emissziót, és javítja a buszközlekedés egyéb jellemzőit is. A kibocsátásmentes tömegközlekedés mellett az szakaszos töltési megoldásnak köszönhetően csökkenthetők a járművek fedélzetén telepített akkumulátorok méretei is. A kisebb akkumulátorok alkalmazása csökkenti a buszok össztömegét, ami a buszhálózat energiahatékonyságának javulását is eredményezi.

A buszok automatikusan kapcsolódnak majd az ABB HVC 300P típusú töltőihez. A külső töltőoszlopok a buszokra szerelt áramszedőkön keresztül töltik a járműveket. A megoldás egyik fő előnye, hogy a HVC 300P kompatibilis az OppCharge interfésszel, így kompatibilis lesz a szakaszos töltést alkalmazó többi busz modellel is. Mivel az ABB a villámtöltő technológiáját vezető járműgyártókkal együttműködve fejlesztette ki, a technológia kialakítása megfelel az elektromos járművekkel szemben támasztott jövőbeni követelményeknek is. A megoldás jó ár–érték-arányt jelent az üzemeltetőknek, mivel a töltő infrastruktúra rugalmas lesz, jól illeszkedik majd a járműflották jövőbeni fejlesztéséhez is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!