Ma már ritka, hogy fővonalon Bobóval, iparvágányon pedig klasszikus Dácsiával fussunk össze. Csütörtökön ez duplán, sőt négyszeresen teljeseült: előbb egy duplabobós tartályvonat jött, majd a rákosi Ereco-iparvágányon egy dupladácsiás menettel futottam össze.

Miután a nyár második felében alaposan feldolgoztam a ferihegyi iparvasúton mozgó tartályvonatokat, ha hírt kapok egy újabb menetről, már kevésbé kelti fel az érdeklődésemet. De a mostani kiszolgálás kicsit más volt, a Kárpát Vasút mindkét Bobóját bevetették a 19 kocsis vonat élén. A 18 rakott tartályhoz (a 19. egy védőkocsi volt) még kellett is a két classic Bobó, a vonat szerda este érkezett meg a repülőtér lefejtőállomására. A kerozin lefejtésével másnap dél körül végeztek, a fotó szempontjából nem lett volna rossz, ha még egy-két órát elvannak a reptéren...

Szemeretelep és Pestszentlőrinc között halad a Kárpát Vasút két Bobója a ferihegyi kerozinvonat üres szerelvényével (Vörös Attila felvételei)

Az utóbbi néhány héten a DB Cargo ócskavasvonatai élén is a Kárpát Vasút Bobóit vetik be a Rákos állomásról kiágazó Ereco vastelep iparvágányán. A reptéri munkák miatt most nem ért rá a cég egyik Bobója sem, ezért a DB a MÁV-Nosztalgia Kft-től rendelte meg a tolatást. A nemrég felújított és nagyjából korhűen visszafestett M43 1001-es gépet küldték, de ezzel valami történt, fekve maradhatott. Minden esetre később egy másik Dácsia, a 439 009-es csíkos mozdony is megérkezett Rákosra – ezt a mozdonyt jelenleg a MÁV-Nosztalgia Kft. bérli, korábban a BILK-en és a Szabadkikötőben dolgozott. A 009-es elindult az iparvágányra, ahol összeszedte a zöld társát, majd a DB Cargo hét rakott kocsijával együtt Rákosra továbbította.

Hét, ócskavassal rakott kocsival döcög a két Dácsia Rákos állomás felé

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!