Mi az a tíz év?! – hördülnek fel, akik már nem gyerekek. Mégis, az elmúlt évtizedben rengeteg dolog változott a vasúton, néhány pedig időtlen életét éli azóta is. De mi történt 2007. április 9-én, vasárnap?

Már a pár nappal korábbi előző posztunkban is kiemeltük, mennyire szerencsések, akik még láthatták, utazhattak az MDmot vonatokkal. Már tíz éve is jócskán fogyóban volt a típus, kisvártatva pedig el is tűnt. Az utolsó példányokat Debrecen környékén gyűjtötték össze és használták, majd innen vonták ki végleg a forgalomból a Piroskákat.

Sovány vigasz, hogy egy szerelvényt megmentettek az utókornak. A 3017-est és szerelvényét 2013-ban a vasutasnapra kalapálták ki, új, retró festést is kaptak a járművek. Sajnos a betétkocsikat azóta sem láthattuk forgalomban, a vezérlőkocsit néha fűtőkocsiként vetik be a különvonatokban, az MDmot-tal pedig kis terhelésű tehervonatokat húznak többnyire, néha egy-egy kisebb gőzösös különvonat végén tológépként szolgál.

MDmot robog Sárbogárd felé Tolna határában. Általában rajta utaztam, most a fotó miatt eggyel későbbi járattal mentem. A képre kattintva galéria nyílik!

De nemcsak az utazás élménye számít. Nekem fontos volt az is, hogy készüljenek képek is az MDmotokról, lehetett már tíz éve is érezni, hogy hamar eléri a vég a sorozatot. A 46-os vonalon már csak alig néhány vonatpárt vittek Piroskákkal, a motorkocsi helyett ráadásul sokszor Csörgőt, néha Szergejt tettek az élére.

Tíz éve ezen a napon beáldoztam pár órát az életemből, hogy lefotózzam azt a vonatot, amivel egyébként utazni szoktam. És ha már kimentem érte, lekaptam még a többi, azóta is jellemző motorvonatot: egy Bézét és egy Desirót.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!