A tavalyi év végén több alkalommal is beszámoltunk arról, hogy a veszprémi önkormányzat saját társaságot hozott létre a városi tömegközlekedés lebonyolítására. A Budapestről ismert szakemberekből álló menedzsment – akik közül a vezérigazgató pozíciója helyett szakmai igazgató beosztásba került Mihálszky Gábor ad tájékoztatást rendszeresen – komoly kihívásokkal teli projekt megvalósításába kezdett: lecserélték a járműparkot ideiglenesen bérelt, de alacsonypadlós autóbuszokra, infrastruktúrát építettek ki, új menetrendeket szerkesztettek, járművezetőket toboroztak és vettek át az ÉNYKK-tól, valamint a forgalomszervezési csapatot építették ki. Az átállás január első két hetében az autóbuszokon térítésmentesen lehet utazni.

Az új veszprémi típusözönben tizenhárom Solaris Urbino 12 is található (a képre kattintva galéria nyílik, a fényképeket a Csengessünk Blog bocsátotta rendelkezésünkre)

Az új rendszer első napja január elsejei ünnepre, majd egy iskolaszüneti napra esett, de már így is számos utasészrevétel és bejegyzés keletkezett a Facebook-oldalukon, amelyek száma a tanítási napokon tovább szaporodott. Azt a szakmai igazgató is elismerte, az első munkanapon a buszvezetők egyötöde még hiányzott és a szükséges több, mint ötven autóbuszból is mindössze harmincnégy állt rendelkezésre, ezért vissza kellett bérelni több városi járművet a korábbi szolgáltatótól, az ÉNYKK-tól, az utasok türelmét és megértését kérte a közlekedési társaság.

Tizenöt éves csuklós Mercedes Citarók kaptak helyet a járműflottában. A kijelzőket felprogramozták, a rendszámos azonosító ugyanott van, mint a BKK-s autóbuszokon, úgy tűnik, a betűtípus is azonos

Az év elejére összeállt járműflotta leszállítását, honosítását, arculatosítását (kijelölt rendszámuk REM-801-gyel kezdődik és REM-855-tel fejeződik be) a Budapestre is használt Mercedes Citarókat bérbe adó, székesfehérvári Truck-Trailer & Parts Kft. szervezte meg. A január elején aktuális járműpark az alábbi típusokból áll össze:

  • tizenegy-tizenkét éves Solaris Urbino 12-es szóló autóbuszok,
  • tizenkét–tizenhét éves Mercedes O530 szóló és csuklós Citaro,
  • két facelift kivitelű tizenegy éves Volvo 7700,
  • szóló és csuklós Hess autóbuszok (amelyeket közforgalomban korábban csak Kaposvárról ismerhettünk),
  • viszonylag fiatal (nyolc éves) Scania Omnicity,
  • tizenöt-tizenhat éves Neoplan Centroliner,
  • a budapesti utakról is ismert MAN Lion's City szóló autóbuszok,
  • szintén a főváros dél-pesti viszonylatairól ismert newA330 sorozatú szóló Van Hool autóbuszok.

A korábbi buszparkból a fiatalabb Ikarusok, mellettük két volános kivitelű idősebb is Győr városi és helyközi vonalain közlekednek majd a továbbiakban, csuklós MAN alacsonypadlósok Szombathelyre, a hat Scania Omnicity közül egy Zalaegerszegre távozott.

Kaposvártól elbúcsúztak, Veszprémben újra megjelentek a csuklós Hess típusú autóbuszok idén januártól

Az új veszprémi busztársaságnak viszont továbbra is akad teendő, de remélhetőleg hamarosan megérkeznek a flotta hiányzó járművei és a szolgáltatóváltás nehéz korszakán túl megkezdi az év második felétől esedékes vadonatúj buszpark autóbuszainak beszerzését, majd forgalomba állítását. A városban bevezetett új rendszert a Busworld blog az átállás első napján egész nap tanulmányozta, részletes összefoglaló itt olvasható.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!