A finneké az ezredik Flirt

iho   ·   2014.10.07. 21:15
400px_finn_flirt

A finn főváros vasúti beszerzésekért és bérbeadásért felelős testülete, a Junakalusto az egységes szerelvényflotta kialakítása érdekében szeptember végén újabb adagot hívott le a Stadlerrel még 2006-ban kötött, harminckét Flirt-szerelvényről szóló szerződés opciójaként. A beszerzés értéke kétszáz millió euró.

Az első opciós rendelésben foglalt kilenc vonat idén november kerül Finnországba. A Junakalusto újabb opciós rendelésével a svájci gyártó átlépte az ezres határt a Flirtök értékesítésében: eddig ezertizennyolc szerelvény kelt el a motorvonatcsalád tíz évvel ezelőtti piacra dobása óta.

Az 1524 milliméteres, széles nyomtávú finn Flirtök nyolcvan százalékban alacsonypadlósak. Az International Railway Journal arról ír, hogy a széles finn űrszelvénynek köszönhetően a vonatok 3,2 méter szélesek lehetnek, így soronként három plusz kettes üléselrendezést lehetett megvalósítani, 234 utasnak kínálva ülőhelyet.

A Junakalustónak az egységes flottára törekedve már hetvenöt Flirtje lesz 2017 nyarára<br>(fotó: Railway Gazette)

A négyrészes villamos motorvonatokat az észak-európai ország télies időjárási viszonyaihoz hangolják: az ablakok tripla üvegezéssel készülnek, a légkondicionálást hővisszanyerő rendszer segíti, továbbá hogy a belső hőmérséklet utascsere közben is állandó maradhasson, az ajtóknál is vannak fűtőtestek. Szerelvényenként tizenegy kijelző informálja az utasokat, valamint hat segélyhívó is találatható a fedélzeten.

A szerelvények legnagyobb üzemi sebessége százhatvan kilométer per óra. Kezdetben a finn EBICAB vonatbefolyásolási rendszer segítségével közlekednek majd, de az ETCS telepítéséhez szükséges technológiát is beépítik. A legújabb finn Flirtöket a tervek szerint 2016 elején kezdi szállítani a Stadler, az utolsó 2017 tavaszán érkezhet meg Helsinkibe.

A 2004-ben alapított, részben a VR-Csoport, részben pedig Helsinki, Espoo, Vantaa és Kauniainen városai által birtokolt Junakalusto ügyvezető igazgatója, Yrjö Judström elmondta, a Stadlerrel való együttműködés a vonatok finn viszonyokhoz való kalibrálása során gond nélkül zajlott. Az egységes szerelvényflotta most már kiváló kezdőpontot jelent a vasúti forgalom szolgáltatói pályázatok által történő működésének 2018-tól kezdődő megvalósításához – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek