A biztonsági tanúsítvány megszerzését követően az MMV–Rail Austria GesmbH először közlekedtet zárt tehervonatokat saját hatáskörében. Az ausztriai Wiener Neudorf-i központú cég számos partner-vasúttársaság és testvérvállalat támogatását élvezi.

Kremsbe tartó rakott metanolvonat Hegyeshalomban a 191 228-as bérelt géppel

A magyarországi, budapesti központú MMV Zrt. magán-vasúttársaság 2005 óta létezik. Az elmúlt bő évtized alatt a Petrolsped Kft. leányvállalata a vasúti árufuvarozási szolgáltatások egyik meghatározó szolgáltatójává vált, 2016-ban csak Magyarországon hárommillió tonna árut szállítottak. A Petrolsped Slovakia 2013-as megalapítása jelentette az első lépést a nemzetközivé válás felé. Két évvel később, 2015-ben létrehozták az MMV Rail Romania s.r.l. és az MMV–Rail Austria GesmbH leányvállalatokat is, ezáltal vasúttársaságok egy olyan csoportja jött létre, mely teljes mértékben le tudja fedni saját trakcionálással az úgynevezett Dunai folyosót a németországi Passautól a Fekete-tengerig.

A vasúti szállítást mind az osztrák-magyar, mind pedig a magyar-román határnál status quo lassítja. A vasúttársaságok vonatainak kezelése rendszeresen késéseket szenved, ezért a Németországból Romániába tartó szállítmányok tranzitideje akár tíz-huszonnégy órával is megnőhet. Az MMV–Rail Austria vezérigazgatója, Körös Norbert a helyzet sürgős felgyorsítását ösztönzi az egész vasúti ágazat nevében, hogy a vasút szembe tudjon szállni nemzetközi közúti szállítással – jelenti a Logistik Express.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!