A zöld-sárgák idén márciusban vásároltak három többáramnemű (MS) és két kétáramnemű (AC) Vectront a Siemenstől. Az első kettőt (471 500, 471 501) májusban vették át. Ezzel egyidejűleg a további négy kétáramnemű villanygépre szóló opciót is lehívták. Július újabb mérföldkő volt a vasúttársaságnak: a két gép menetrend szerinti forgalomba állt a Budapest és Sopron, valamint Budapest és Szombathely között közlekedő intercityk élén. Néhány nappal később további három mozdonnyal gazdagodott a GYSEV: a 471 001 és a 471 002 „formájában” átvehették első kétáramnemű Vectronjaikat, az 502-essel pedig az utolsó többáramnemű gépet. Augusztusban szállította le a 004-est a Siemens, a napokban pedig a 003-as, a 005-ös és a 006-os érkezésével teljessé vált a 471-es flotta.

Megérkezett a GYSEV-hez az utolsó három Vectron is, kedden reggel Hegyeshalomban próbáztak. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: Szilágyi Gábor)

Az, hogy a GYSEV a megrendeléstől számítva pár hónapon belül már át is vehette bármelyik Vectronját, annak köszönhető, hogy a német gyártó saját kockázatára előre, raktárra is épít mozdonyokat, így a gépek leszállítását viszonylag gyorsan el tudja kezdeni bármilyen megrendelés esetén.

A korszerű mozdonyoknak köszönhetően a GYSEV a román–bolgár határtól Németország nyugati határáig gépcsere nélkül továbbíthat nemzetközi tehervonatokat, a százhatvan kilométer per órás legnagyobb üzemi sebesség pedig tökéletesen elég Magyarországon az intercity- és eurocity-vonatok továbbításához.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!