A GYSEV még márciusban rendelt öt Vectron villamos mozdonyt a Siemenstől, majd májusban a kontraktus által lehetővé tett további négy gépre szóló opciót is lehívta. A német gyártó az első két villanygépet hónapokkal a határidő előtt, május elején, a hivatalos megrendelést követő két hónapon belül le is szállította. A 471 500 és 471 501 pályaszámú, többáramnemű (MS verzió) mozdonyokat gyorsan különböző futópróbákra fogták, hogy mennél hamarabb szolgálatba állhassanak. Ez május végére meg is történt.

Június 12-én zajlott a GYSEV 471 502-es és 002-es Vectronjainak futópróbája. A kétáramnemű 002-es a MÁV-Start második Flirtjével pózol Hegyeshalomban. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: Szécsey István)

A Siemens azóta elkészült további három géppel (471 001, 471 002 és 471 502), közülük kettőt a napokban már próbára is foghattak a zöld-sárgák. A mostani szállítással a három bérelt, AC-változatú mozdonyon felül már saját tulajdonú kétáramnemű Vectronnal is rendelkezik a GYSEV: a 471.0 sorozat kiegészítő dízelmotor segítségével is képes lesz közlekedni, a technológiát azonban csak akkor építi majd be a Siemens, ha a vasúttársaság igényt tart rá. A két verzió között kívülről első ránézésre szinte semmilyen különbség nincs, a pontos megkülönböztetéshez a tetőre kell felpillantani: a kétáramnemű két, a többáramnemű négy áramszedőt cipel.

Az új jövevények első futópróbáit július 12-én tartották Győr és Hegyeshalom között. A győri állomás áramellátási problémái miatt a 002-essel csak Hegyeshalom és Kimle között zajlott tényleges hatósági menet, az 502-est azonban már Öttevényig zavarták meg.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!