A zöld–sárgák szinte napra pontosan egy éve írtak ki tendert két kétáramnemű, dízelhajtással is ellátott („Last Mile”), valamint három háromáramnemű, új gyártású mozdonyra. A beszerzéshez a kormány nyáron negyvenmillió eurós hitelkeretet szerzett az Európai Beruházási Banktól, amelyből opcionálisan további négy legalább kétáramnemű mozdony vásárlására is lehetőség nyílik. A közbeszerzést a Siemens nyerte a Vectronnal. A típus nem idegen a GYSEV-nek: teherfuvarozási ága, a GYSEV Cargo három Vectront lízingel az ELL-től, a villanygépek gyakran előfordulnak a vasúttársaság intercityjei élén is.

Elkészült a GYSEV első saját Vectronja. Michael Raucheisen mai felvételén München-Allachban pihen a gép (forrás: railcolornews.com)

Az új, 471-es sorozatú gépek a Vectron mozdonycsalád többáramnemű, MS verzióját képviselik. A mozdonyokkal igazi európai járművekhez jut a GYSEV: a magyarországi használaton kívül Ausztriában, Németországban, Szlovákiában, Csehországban, Lengyelországban, Romániában, Horvátországban és Szlovéniában is közlekedhetnek majd.

A német gyártó folyamatosan épít „raktárra” is gépeket, épp azért, hogy az egyes megbízások teljesítését minél hamarabb el tudja kezdeni – jelen esetben a GYSEV-ét. Az első, 471 500-as gép a napokban készült el Münchenben, hamarosan pedig megkezdi a helyi futópróbáit – számol be a Railcolor News. A 471-esek már a GYSEV új mintázatát viselik magukon, amelyet az MRCE-től bérelt Taurussal kezdett el, és a RaaberCity-kocsikkal folytatott a társaság. Az alaprendelésben foglalt öt mozdonyt várhatóan még a nyár folyamán átveheti és forgalomba is állíthatja a GYSEV.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!