Vasúttörténeti az esemény: július hatodikán első alkalommal közlekedtek menetrend szerinti forgalomban a GYSEV Zrt. 471 500 és 471 501 pályaszámú Vectron MS mozdonyai. A gépeket még nem tették ki komoly terhelésnek: néhány Schlieren kocsiból álló személyvonattal ingáztak a 15-ös vasútvonalon.

Kora tavasszal jelentette be a soproni székhelyű vasúttársaság, hogy mozdonyvásárlásra kiírt tenderét a Siemens nyerte. Az ügylet folyományaként és az Európai Beruházási Bank negyvenmillió eurós hiteléből kilenc Vectron érkezik a Dunántúlra – akkor úgy szólt a fáma, hogy az első gépek már a nyáron forgalomba állhatnak, s lőn, így is történt. Az alapmegrendelés két Diesel Power Module, azaz kisegítő dízelmotorral is felszerelt, kétáramnemű Vectron AC, és három, háromáramnemű Vectron MS mozdonyról szólt, további négy, kétáramnemű gépet opcionálisan hívhat le a GYSEV.

Csanádi Sándor felvétele Sopronban készült: a 9154 számú, 11:08-kor induló személyvonattal kel útra 471 501 Szentgotthárdra

Alig két hónappal a szerződés aláírását követően (és egy évvel a tender kiírása után) a 471 500 pályaszámú első fecskét pályára is állította a Siemens. A német gyártó folyamatosan épít „raktárra” is gépeket, éppen azért, hogy az egyes megbízások teljesítését minél hamarabb el tudja kezdeni – jelen esetben a GYSEV-ét. Május derekán már hazai síneken rótta az első két, nagyteljesítményű villamos mozdony a kilométereket: a 471 500-as és az 501-es május 17-én sikerrel hatósági vizsgázott. Egy héttel később a mozdonyokat ünnepélyes körülmények közepette mutatták be Sopronban, ahol kiderült, a vasúttársaság lehívja az opciót, így összesen kilenc mozdony érkezik meg várhatóan még 2017-ben, vagyis az év végére teljes lesz a gyseves Vectron-flotta.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!