A hattengelyes villamos mozdonyok bevetésének alapvető oka az, hogy országosan kevés a hadra fogható vagy korlátozásmentesen használható Szili (ex-V43-as). A Gigantok az elmúlt években szinte teljesen eltűntek az „ablakos vonatok” éléről, ritkaságszámba ment egy-egy gép beugrása, szinte csak hosszú tehervonatok élén lehetett őket látni. Idén azonban látványosan megváltozott a helyzet: az elmúlt hetek során legalább három-négy 630-as (ex-V63) forog személyvonati fordában. Például a nyári menetrendi időszakban Záhony és Balatonszentgyörgy között közlekedő Aranypart, valamint a Miskolcot Balatonszentgyörggyel összekötő Ezüstpart expresszeket szinte folyamatosan 630-asok vontatják, az egyik – gyakorlatilag állandó – szereplő a 030-as „hatlábú”.

Kalmár Gergő Dávid felvételén Albertfalvánál tempózik a 028-as hatlábú a Balaton felé a Záhony és Balatonszentgyörgy között közlekedő, 16709-es Aranypart expresszel július 23-án. A képre kattintva galéria nyílik

Július 25-én este pedig történelmi jelentőségű eseménynek is szemtanúi lehettek a frissen villamosított sátoraljaújhelyi oldalban (80c vonal): először járt V63-as „ablakos” szerelvénnyel a zempléni határvárosban. A hatvani oldal (80a) teljes kizárása miatt jelenleg Pécelről induló sátoraljaújhelyi 5208-as sebesvonatot Hatvantól végig a 035-ös Gigant vontatta, másnap pedig a legelső, 529-es sebessel ment vissza Hatvanba, ahonnan Egerbe forgott be. Huszonötödikén délután ráadásul több különleges menet is volt: a 2876-os, Budapest-Nyugati–Cegléd viszonylatú zónázó személyvonat élén a 155-ös sivított, a Budapest-Keletiből Kunszentmiklós-Tassra közlekedő 3726-os személy élén pedig a 138-asnak sem kellett különösebben megizzadnia.

A Ganz-gyártású V63-asokról sok-sok érdekességet olvashatnak az Indóház Extra 2017/II-III. számában is, az újságokat ide kattintva rendelhetik meg.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!