A nyaralni indulók 2019 nyarán is az utazási igényekhez igazodó járatok közül választhatnak, a Balaton északi és déli partja, illetve a Velencei-tó felé egyaránt. Az utasszámok azt igazolják, hogy a MÁV-Start elmúlt években végrehajtott fejlesztései beváltak: tavaly nyáron közel 1,6 millióan utaztak vonattal a Balatonra, százhúszezerrel többen, mint egy évvel korábban. A legforgalmasabb állomás Siófok, majd sorrendben Fonyód, Zamárdi, Balatonfüred, Balatonlelle és Keszthely.

Tavalyhoz képest 2019-ben a menetrendi kínálat tovább bővült, a vonatok nagyobb kapacitással közlekednek, a versenyképes és magas minőségű vasúti szolgáltatás érdekében pedig egyéb fejlesztéseket is megvalósít a MÁV-Start. A legfontosabb idei újdonságok:

Tavaly csak hévégente járt az Aranyhíd, idén már minden nap (fotó: szeged.hu)

  • A Balaton expresszeken már étkezőkocsit is igénybe vehetnek az utasok. A hazai utasok pénztárcájához szabott árú kínálatot (például csapolt sör 390 forintért) a legfeljebb egy-háromórás utazásokhoz igazították: egyszerű, streetfood-jellegű, változatos ételek, valamint hideg és meleg italok állnak rendelkezésre.
  • A Balaton expresszek idén júliustól a tavalyihoz képest több légkondicionált IC-kocsival fognak közlekedni.
  • A Miskolcról induló Ezüstpart expresszen és a Záhonyból induló Aranypart expresszen egy-egy légkondicionált, többcélú teres IC+-kocsi fut majd, a Szegedről induló Aranyhíd expresszben pedig két légkondicionált IC-kocsi fog közlekedni. Utóbbi vonat ráadásul már minden nap jár, kedvezőbb kapcsolatot teremtve a Dél-Alföld és a Balaton között.
  • Új „fürdős” vonatpár közlekedik hétvégén Budapest és Siófok között a strandolni vágyók igényeit kiszolgálva, mely csak a Velencei-tó és a Balaton partján található állomásokon és megállóhelyeken áll meg. A vonatpár nagy befogadóképességű kerékpárszállító kocsit is továbbít.
  • Javulnak Pécs és a Balaton közötti eljutási lehetőségek: péntek délután új közvetlen vonatpár közlekedik az utasok igényeinek megfelelően.
  • Tapolcán kedvezőbb átszállások állnak rendelkezésre egyes vonatok és irányok között.
  • A tavalyi tapasztalatok alapján egyes vonatok megállási rendjét és menetrendjét módosították annak érdekében, hogy a vonatok menetrendje stabilabb legyen.

A menetrend a MÁV-csoport honlapján a menetrendi keresőben megtekinthető, ide kattintva pedig pdf-ben le is tölthető.

Északi part

A korábbi években megismert Kék Hullám, Tekergő és Katica vonatokkal ismét utazhatnak a Balaton északi partjára nyaralni indulók. Budapest és Tapolca között naponta kétóránként közlekednek a Kék Hullám sebesvonatok, melyek Balatonfüredig csak Kelenföldön, Székesfehérváron és Balatonalmádiban állnak meg, Balatonfüred és Tapolca között pedig minden állomáson és megállóhelyen. A vonatokban légkondicionált IC-kocsi is közlekedik majd, melyben wifit is igénybe lehet venni, a legtöbb kocsiban pedig konnektorok fokozzák az utazási komfortot. A Kék Hullám vonatokon kerékpárokat is lehet szállítani, azonban összesen csak tizenhatot, ezért a kerékpárjegy mellé a kerékpárhelyjegy váltása kötelező. A fővárosból a Kék Hullámmal lehet a leggyorsabban Balatonfüredre érni: az út Kelenföldről 1 órát és 52 percet vesz igénybe.

A kerékpárral utazók számára ajánlott a Budapestet szintén Tapolcával összekötő Tekergő gyorsvonatokkal való utazás, mivel azok nagy befogadóképességű kerékpárszállító kocsit is továbbítanak, amelyben minimum tizenhat, legfeljebb negyvenhét bicikli elhelyezésére van lehetőség. A Tekergők csak a nagyobb forgalmú állomásokon és megállóhelyeken állnak meg, és idén is gyorsvonati pótjegy váltása nélkül vehetők igénybe, a legkedvezőbb árú eljutást garantálva a Balaton északi partjára.

Az északi parti 29-es vonal nyári kínálata nem változik az elmúlt években megszokotthoz képest: a Tekergő gyorsvonatok, valamint a Kék Hullám és a Katica sebesek szolgáltatásait lehet választani (fotók: a szerző)

Közlekedni fognak a jól ismert Katica sebesvonatok is, melyek Budapest és Balatonfüred között minden nap kétóránként járnak, Székesfehérvár és Balatonfüred között minden állomáson és megállóhelyen megállva. A légkondicionált, alacsonypadlós Siemens Desiro motorvonatokból kiállított szerelvények a babakocsival utazók és kerekesszékkel élők számára is kényelmesebb utazást tesznek lehetővé. A Katicákon négy-tizenkét kerékpár is szállítható, a korlátozott kapacitás miatt kerékpárhelyjegy váltása kötelező.

A Balatonfüredről 17 óra 11 perckor a fővárosba induló induló Katica sebesvonat (19763) telítettségének csökkentése érdekében vasárnaponként 16 óra 20 perckor Fecske elnevezésű, „fecske” Bhv-kocsikból álló sebesvonat (19793) is indul Balatonfüredről Kelenföldön át Kőbánya-Kispestre.

Ha a déli partra utazik, étkezőkocsiban is ehet!

A korábbi években megismert Balaton, Tópart, Déli→Parti és Siófoki Flirt vonatokkal ismét utazhatnak a Balaton déli partjára nyaralni indulók.

A Balaton expresszvonatok a Déli pályaudvar és Keszthely, a Tópart expresszvonatok a Déli és Fonyód, valamint Balatonszentgyörgy között két-kétóránként közlekednek. A korszerű, 480-as sorozatú Traxx villamos mozdonyokkal vontatni tervezett expresszek csak a jelentősebb állomásokon és megállóhelyeken állnak majd meg, Lepsényt és Balatonberényt azonban már nem szolgálják ki. Az expresszeken a helyjegy váltása kötelező, így mindenkinek garantált az ülőhelye. A vonatokban külön gyorsvonati és intercity-szakasz közlekedik: a légkondicionált, wifis IC-kocsikban komfortosabban lehet utazni, a legtöbb kocsiban konnektorok is rendelkezésre állnak. A helybiztosítási kötelezettség a kerékpárokra is vonatkozik: az expresszvonatokon limitált számban nyolc bicikli szállítható, kerékpárjegy és -helyjegy váltásával. A vonatok nagy népszerűségére való tekintettel javasolt az elővételi jegyváltás, illetve a Balaton expresszeken való utazás, melyeken júniusban egy, júliustól kettő, augusztustól pedig már három IC-kocsi is fut majd, ráadásul a tervek szerint a plusz járművek már a vadonatúj, sorozatgyártású termes IC+-kocsik lesznek.

Idén új szolgáltatásként a Balaton expresszeken étkezőkocsi is található majd, amit a MÁV-Nosztalgia Kft. üzemeltet. A DWA-gyártmányú, WRRmz sorozatú étkezők kínálata széles, de mégis pénztárcabarát lesz. Az ételválaszték néhány egyszerű főételből (például zöldborsós csirke rizzsel, füstölt tarjás zöldbabragu, ananászos csirke rizzsel, zöldséges lencseragu), marhahúspogácsát tartalmazó „Start” hamburgerből, főtt virsliből, sültkrumpliból, hot-dogból és ropogtatnivalókból (mártogatós nachos, chips, pisztácia, földimogyoró) áll. A felfrissülni vágyókat hűtött üdítők, csapolt sör (Soproni, mindössze 390 forintért) és más szeszesitalok várják, többek között népszerű különleges sörök (Soproni IPA, Ale és APA, ízesített Gösser, vagy a Nohab sör) is. De egy kávé vagy sütemény, például somlói galuska vagy epres sajttorta elfogyasztására is lesz lehetőség. A teljes választék árakkal együtt ide kattintva érhető el.

A Déli pályaudvar és a Balaton déli partja között kétóránként Déli→Parti sebesvonatok is fognak közlekedni Fonyódig és Balatonszentgyörgyig, melyek a Balaton mentén minden állomáson és megállóhelyen megállnak. Ez a vonattípus a biciklis utasoknak ajánlott, mivel a vonatokban nagy befogadóképességű, maximum harminchat kerékpár szállítására alkalmas kocsi is fog futni.

A hétvégén közlekedő Siófoki Flirt vonatok a Déli→Parti sebesvonatoknál gyorsabb és kényelmesebb eljutást kínálnak majd a Balatonhoz utazóknak. A vonatok Siófokig csak Kelenföldön, Balatonaligán és Szabadifürdőn állnak meg. A két-három Flirt motorvonatból álló szerelvények Siófokon szétkapcsolódnak és külön folytatják útjukat: a vonatok első fele Balatonszemesig nem áll meg sehol, onnan viszont a balatonszentgyörgyi vagy fonyódi végállomásig minden állomást és megállóhelyet kiszolgál. A vonatok hátsó része Siófoktól Balatonszemesig közlekedik, közben mindenhol megáll. Budapest irányába ugyanez a rendszer, a két vonatrészt Siófokon kapcsolják össze. A légkondicionált motorvonatokat az alacsonypadlós kialakítás miatt kényelmesebben használhatják a babakocsival utazók vagy a kerekesszékes utasok. Biciklik szállítása csak korlátozottan lehetséges, a kerékpárjegy mellé kerékpárhelyjegyet is szükséges váltani. Siófokra és az Aranypartra a Siófoki Flirt sebesvonatokkal lehet eljutni a leggyorsabban: a Kelenföld és Szabadifürdő között mindössze hatvanhat perc a menetidő.

Mivel a Balatonnál az élet éjszakánként sem áll meg, a vasúttársaság az éjszakai közlekedéshez a déli parton idén is úgynevezett Bagolyvonatokat állít ki, melyek a szórakozási igényeknek megfelelően csütörtök estétől hétfő hajnalig éjszakánként járnak, egyes vonatok eltérő napokon. A Bagolyvonatok kedvező eljutást nyújtanak Siófokról a többi Balaton parti település és Budapest felé. A Zamárdiban rendezett nagy fesztiválok – Balaton Sound, Strand, B my Lake – ideje alatt a Bagolyvonatok idén minden éjszaka közlekednek, így a rendezvényekről biztonságos és kényelmes a hazajutás.

A déli parton is újra lehet majd utazni többek között a Déli->Parti sebesvonatokkal, a Keszthelyre tartó Balaton expresszeken pedig már étkezőkocsi és több IC-kocsi is fog futni

Átlós és „fürdősvonatok”

A korábbi évekhez hasonlóan idén is indít közvetlen vonatokat a MÁV-Start a Balatonra az ország több pontjáról, a nyaralók igényeinek megfelelően. Ezek a járatok jellemzően reggel indulnak, és délelőtt érkeznek a Balatonhoz, ahonnan délután visszaindulva estére érkeznek meg a végállomásukra. Az expresszvonatokon a helyjegy váltása kötelező, így mindenkinek garantált az ülőhelye.

Záhony, Nyíregyháza, Debrecen és Szolnok felől az északi partra a Záhony és Tapolca között naponta közlekedő Tekergő gyorsvonatpár áll rendelkezésre, mely az északi part fontosabb üdülőhelyein áll meg. A nagy befogadóképességű kerékpárszállító kocsit is tartalmazó vonatra a gyorsvonati pótjegy váltása kötelező. A járat Záhonyból (16907) 6 óra 50-kor indul, Tapolcára 15 óra 19-kor érkezik, visszafelé (16906) 12 óra 38-kor indul, Záhonyba 20 óra 57-kor érkezik. A déli partra a Záhony és Balatonszentgyörgy között naponta közlekedő Aranypart expresszvonatpár nyújt eljutási lehetőséget, melyben idén külön pótjegy váltásával igénybe vehető, légkondicionált, többcélú teres IC+ intercity-kocsi és nagy befogadóképeségű bicikliszállító kocsi is fut majd. A bringák számára a kerékpárhelyjegy váltása kötelező. A Balatonfelé tartó járat (16709) hajnali 4 óra 59-kor indul Záhonyból, Balatonszentgyörgyre 13 óra 20-kor érkezik. Ellenkező irányú párja (16706) 14 óra 36-kor startol, a szabolcsi határvárosba pedig 22 óra 57-kor fut be.

Miskolc, Füzesabony és Hatvan felől a Miskolc és a déli parton fekvő Balatonszentgyörgy között közvetlen vasúti kapcsolatot nyújtó Ezüstpart expressz a Rákos–Hatvan (80a) vasútvonalon zajló pályafelújítás miatt terelt útvonalon, Jászberényen, Cegléden és Kőbánya-Kispesten át fog közlekedni, naponta. Az Ezüstpart (15609) Miskolcról 5 óra 27-kor indul, balatoni végállomására pedig 12 óra 13-ra ér. Sátoraljaújhely és Szerencs felől a legelső sebesvonattal (529), miskolci átszállással elérhető. Visszafelé (15606) 15 óra 22-kor indul, Miskolcra 22 óra 24-re fut be (ehhez viszont már csak Szerencsig van csatlakozás, Sátoraljaújhelyre nem). A vonatban idén külön pótjegy váltásával igénybe vehető légkondicionált, többcélú teres, kerékpárok szállítására is alkalmas, Bbdpmz sorozatú IC+-kocsi, valamint nagy befogadóképeségű bicikliszállító kocsi is található majd, amelybe a kerékpárhelyjegy váltása kötelező.

Szeged, Kiskunfélegyháza, Cegléd és Keszthely között az Aranyhíd expresszvonatpár nyújt közvetlen eljutási lehetőséget minden nap. A Szegedről 7 óra 57-kor induló vonat (1787) csak a nagyobb dél-alföldi városokban, illetve üdülőhelyeken áll meg a Balaton déli partján. Keszthelyre 13 óra 40-re érkezik, vissza (1786) 16 óra 30-kor indul, Szegedre 22 óra 5-kor fut be. Az Aranyhíd idén két légkondicionált, második generációs IC-kocsit is továbbít, melyek külön pótjegy váltásával vehetők igénybe. A biciklik szállítása korlátozott, kerékpárhelyjegy váltása kötelező. Szolnok és Fonyód között hétvégenként egy plusz gyorsvonatpár (1687/1686) is elérhető, mely gyorsvonati pótjegy váltása mellett vehető igénybe. Bicikli korlátozott számban, kerékpárhelyjegy váltásával szállítható a vonaton.

Győr, Pápa és Keszthely között a csak a nagyobb településeken megálló Tanúhegy expresszvonatpár kínál közvetlen eljutást. A Balaton felé tartó (19809) vonat 8 óra 7-kor indul Győrből, Keszthelyre 11 óra 9-kor érkezik. Ellenkező irányú párja (19808) 18 óra 43-kor indul Keszthelyről, Győrbe pedig 21 óra 19-kor fut be. A járatpáron mindössze négy bicikli szállítható, ezért a kerékpárhelyjegy váltása kötelező.

Szombathely és a Balaton északi partja között Tapolcán át naponta közlekedik egy pár, a fővárosba tartó Kék Hullám sebesvonat, a járat légkondicionált IC-kocsit is továbbít. A vonaton maximum tizenhat bicikli szállítható, ezért a kerékpárjegy mellé a kerékpárhelyjegy váltása is kötelező. A járatpár Szombathelyről (19607) 7 óra 59-kor indul, Tapolcára 9 óra 37-kor ér, a Déli pályaudvarra pedig 12 óra 59-kor fut be. Visszafelé (19606) a Déliből kereken délután három órakor, Tapolcáról 18 óra 25-kor indul, Szombathelyre 19 óra 56-kor ér vissza.

Szombathely és Keszthely között naponta két pár közvetlen vonat lesz elérhető. Az egyik a vasi megyeszékhelyről 7 óra 17-kor indul a Balaton felé (18897) pénteki napok kivételével, és Keszthelyen, Balatonszentgyörgyön és Fonyódon át Kaposvárig megy, így a járattal a Balaton déli partja is kényelmesen elérhető. Ellenkező irányban (18896) este 22 óra 13-ra ér vissza Szombathelyre. Péntekenként a vonatpárral (18887/18886) egészen Pécsig lehet eljutni közvetlenül, ahova 14 óra 28-ra fut be, vissza pedig 15 óra 58-kor indul. A másik vonatpár Balaton felé tartó járata (19897) 9 óra 25-kor rajtol Szombathelyről, visszafelé (19894) 18 óra 54-re ér a vasi megyeszékhelyre.

Pécs és Tapolca között naponta egy sebesvonatpárt állít csatasorba a MÁV-Start, mely Kaposváron, Fonyódon, Balatonszentgyörgyön és Keszthelyen át közlekedik. Pécsről 7 óra 9 perckor indul (18802), Tapolcára 11 óra 24-re ér, ellenkező irányban 16 óra 46-kor rajtol, Pécsre pedig 20 óra 58-ra ér vissza (18803). Az útvonalon péntekenként a fentebb említett Szombathely–Pécs vonatpár is elérhető. Vasárnaponként kora este Fonyód és Pécs között egy további közvetlen mentesítő sebesvonatot is indít a vasúttársaság. A 18801-es számú járat 19 óra 58-kor indul Fonyódról, a baranyai megyeszékhelyre pedig 22 óra 11-re ér be.

Vonattal a Velencei-tóra

A Budapesttől negyvenöt kilométerre található Velencei-tó gyorsan és kényelmesen megközelíthető vonattal. A Z30-as és a G43-as jelzésű elővárosi vonatok a fővárosból félóránként indulnak a Velencei-tó irányába. Ezeken kívül egyes balatoni vonatok is megállnak a Velencei-tónál.

A Budapest-Déli és Székesfehérvár között óránként közlekedő Z30-as zónázó vonatokkal a strandolók a Velencei-tó minden állomására eljuthatnak. A vonaton kerékpár csak korlátozott számban szállítható.

A G43-as gyorsított személyvonatok budapesti végállomása Kőbánya-Kispest, így Velence, Gárdony és Agárd a dél-pesti térségből is közvetlenül elérhető. A vonaton kerékpárok csak korlátozott számban szállíthatók.

Budapest-Déli és Siófok között hétvégi napokon egy „fürdős” sebesvonatpár (4502/4503) közlekedik, a járat a Velencei-tó partján minden állomást és megállót kiszolgál. A járattal Kelenföld és Velence között csupán huszonnyolc perc a menetidő. A vonatpár 8 óra 40-kor indul Budapest-Déliből, Siófokra 10 óra 16 perckor ér, ahonnan óra 17 óra 47-kor indul vissza, a Délibe pedig 19 óra 19-kor érkezik. A vonatban nagy befogadóképességű kerékpárszállító kocsi közlekedik, ezért a kerékpárral utazók számára ajánlott.

A Balaton északi partjára közlekedő Tekergő vonatok egységesen megállnak Velence megállóhelyen, így ezekkel a vonatokkal is lehetséges a tó elérése, illetve a kerékpárok szállítása.

A Balatonon kívóül a Velencei-tó is igen népszerű üdülési célpont, egyre többen utaznak vonattal a tóparti helyekre

Egyre többen utaznak vonattal a Balatonra és a Velencei-tóra

A tavaly nyári utasszámok azt mutatják, hogy beváltak az elmúlt évek fejlesztései, a menetrendi reform, és az értékesítési újdonságok. A 2018-as nyári szezonban a Balatonhoz, vagy onnan vissza, illetve a tóparti állomások között 1 millió 557 ezren utaztak vonattal, százhúszezerrel többen, mint egy évvel korábban. A déli parton 9,8 százalékos, az északin 5,2 százalékos a növekedés, összesen 8,3 százalékos. Az adatok azonban a díjmentes utazásokat nem tartalmazzák, így a ténylegesen utazók száma ennél jóval magasabb.

Nyaranta az egyes balatoni vasútállomások utasforgalma az év egyéb időszakához képest akár meg is tízszereződhet. A legtöbb állomáson az előző, 2017-es turisztikai idényhez képest is nőtt az utasforgalom 2018-ban: Fonyódon, Balatonbogláron és Balatonlellén tizenhét, Keszthelyen tizenhat, Balatonföldváron tizennégy, Zamárdiban nyolc, Siófokon pedig hét százalékkal. Ezzel együtt hasonló mértékben nőttek a bevételek is. Egyre nagyobb népszerűségnek örvend a balatonfenyvesi kisvasút is: 2018-ban tizenhét százalékkal, huszonnégyezer főre emelkedett az utasszám.

A 2018-as nyári szezonban a legforgalmasabb állomások listáján magasan Siófok lett a befutó, 318 ezer utassal. Fonyódon 127 ezren, Zamárdiban 136 ezren, a Balatonfüreden 124 ezren, Balatonlellén 110 ezren, Keszthelyen pedig 101 ezren fordultak meg vonattal.

A bringások körében is sikerült népszerűbbé tenni a vonatozást, ötvennégyezer kerékpárjegyet és Balaton kerékpárjegyet, valamint harmincezer kerékpárhelyjegyet váltottak a Balaton partjára.

Jegyvásárlási lehetőségek, számos kedvezménnyel

A menetjegyek, sőt az IC pót- és helyjegyek az egyre több helyen megtalálható jegyértékesítő automatákból is megvásárolhatók. Budapest és a Balaton között a Déli és a Keleti pályaudvaron, Kelenföldön, Kőbánya-Kispesten, Baracskán, Kápolnásnyéken, Velencén, Velencefürdőn, Gárdonyban, Agárdon, Székesfehérváron, Siófokon, Zamárdiban, illetve Balatonfüreden található jegyértékesítő automata. Fonyódon, Keszthelyen, Nagykanizsán és Martonvásáron csak bankkártyát elfogadó automata található. Automatából történő vásárlás esetén a menetjegyek öt százalékkal olcsóbbak, mint pénztárból vásárolva. A teljes lista elérhető a MÁV-Csoport weboldalán.

Aki el szeretné kerülni a pénztári sorban állást, vagy attól tart, hogy az indulás előtt már nem lesz helye az IC-vonatokon, az az interneten vagy a Vonatinfó alkalmazásból is megvásárolhatja belföldi vasúti menetjegyét vagy bérletét. Az interneten vásárolt jegy a jegykiadó kioszkokból vagy automatákból is átvehető öt százalékos kedvezménnyel. Az okostelefonon, laptopon, mobileszközön bemutatható e-vonatjegy használatáért tíz százalékos kedvezmény jár a pénztári árhoz képest.

A MÁV-Start a tavaly nyáron már népszerűnek bizonyult kedvezményekből állította össze ajánlatát a nyári szezonra. A kedvezménycsomag öt elemből áll: Balaton-bérlet, Vakáció bérlet, peremidős kedvezmények a nyári balatoni vonatok egy részére, Balaton Card kedvezménykártyába foglalt vasúti kedvezmény és a dolgozói bérlet mellé váltható harminchárom százalékos kedvezményű menetjegy.

A Balatonhoz a menetrendi keresőben @ jellel jelölt vonatokra az online vagy Vonatinfó alkalmazásból váltott, e-vonatjegyek esetében csúcsidőn kívüli vonatokra, legalább száz kilométeres utazásokra húsz százalékos kedvezményt nyújt a vasúttársaság.

Budapestről a Balatonra korlátlan számú utazást garantál a harminc napra váltható Balaton-bérlet, amely 14 ezer 900 forintért, augusztus 15-éig vásárolható meg.

A 2015-ben bevezetett Vakáció bérlet főleg a fiataloknak szól. Az érvényes diákigazolvánnyal rendelkezők számára megvásárolható tizenöt-, harminc-, hatvan- vagy kilencvennapos kedvezményes bérlet korlátlan utazást nyújt másodosztályon a MÁV-Start mellett a GYSEV teljes belföldi hálózatán is. A Vakáció bérlet további előnye, hogy a bérlet mellé gyorsvonati pótjegyet sem kell váltani, viszont a többi feláras vonat (például intercity) esetén a pót- és helyjegyek megváltása alól nem ad mentességet. Vakáció bérletet a köz- vagy felsőoktatásban részt vevő, érvényes magyar vagy nemzetközi nappali és esti tagozatos diákigazolvánnyal rendelkező tanulók, hallgatók válthatnak. A leghamarabb június 15-étől érvényes bérlet vasúti személypénztárban, jegyértékesítő automatából és interneten, automatás átvétellel is megváltható. A hatvan- és kilencvennapos akár szeptember 30-ig is érvényes lehet, a harmincnapos bérletek legkésőbbi érvényességének kezdete augusztus 11-e, a tizenötnaposé augusztus 25-e lehet. Az érvényesség kezdetét az utas választhatja meg. Az augusztus 25-ig megvásárolható tizenötnapos bérlet ára 9900 forint, a harmincnapost 15 ezer 900 forintért augusztus 11-éig, a hatvannapost 24 ezer 900 forintért augusztus 1-jéig, a kilencvennapost pedig 34 ezer 900 forintért július 1-jéig lehet megvásárolni.

Szeptember 30-áig harminchárom százalékos kedvezménnyel utazhat a MÁV-Start és a GYSEV belföldi hálózatán, aki utazása megkezdésekor érvényes dolgozói vasúti bérlettel rendelkezik. A vasúttársaság nyári akciója lehetőséget ad a naponta vagy rendszeresen ingázóknak arra, hogy nyáron az ország egyéb pontjaira is kedvezményesen vonatozzanak, legyen az a Balaton, a Velencei-tó, a Mátra vagy más úti cél. A harminchárom százalékos kedvezmény akkor vehető igénybe, ha a kedvezményes jegy érvénytartamának első napján a vonattal utazó személy rendelkezik érvényes, tetszőleges viszonylatra szóló, saját részre, igazolványszámra kiállított dolgozói vasúti bérlettel.

Vonattal az Adriára

Kedvező áron, az adriai nyaralás két éjszakájának szállásköltségét is megspórolva lehet eljutni a tengerhez a naponta közlekedő Sea←You vonatokkal. A vonaton töltött,  átaludt éjszaka után, reggel kipihenten érkezhet meg négy tengerparti üdülőhely valamelyikére, átszállás nélkül, aki az Adria vagy az Istria expresszvonatot választja. Az ülő-, fekvőhelyes és hálókocsikkal minden nap közlekedő járatokra mindkét irányban lehetséges a helyfoglalás. A vonatok állomásairól további kedvelt nyaralóhelyek érhetőek el átszállással.

Az Adria expresszvonattal közvetlenül Splitig lehet utazni, Zadar és Šibenik felé átszállási lehetőség áll rendelkezésre. A vonat június 14-étől szeptember 6-áig naponta közlekedik, a Keleti pályaudvarról 18 óra 55-kor indul. A szerelvényen kerékpárt is lehet szállítani.

Az Istria expresszel közvetlenül Fiuméig (Rijeka), Abbáziáig (Opatija) vagy Koperig lehet utazni, Pula és Trieszt felé pedig átszállással lehet eljutni. A vonat június 21-étől augusztus 30-áig naponta jár, a Déli pályaudvarról 20 óra 30 perckor indul. Ezen a vonaton is lehetséges a kerékpárszállítás. Részletes információkat ide kattintva lehet elérni.

Diákmunkásokat is toboroz a MÁV-Start

A nyári időszakban diákok, hoszteszek segítik az utasokat a budapesti pályaudvarokon az egysoros sorban állásnál, illetve menetrendi információk nyújtásával számos Balaton-parti állomáson, de a biciklisek kerékpárjainak fel- és leadásában is fiatalok segítenek. Fonyódon, Keszthelyen, Badacsonyon, Révfülöpön, Balatonfüreden és Balatonalmádin diák segítők szolgáltatnak információt. Siófokon, Zamárdiban és Balatonfenyvesen a kisvasút állomásánál angolul és/vagy németül is beszélő diákok segítenek az utasoknak. A siófoki, a fonyódi, a balatonfenyvesi, a balatonalmádi és a balatonfüredi állomáson minden nap, Badacsony és Révfülöp állomásokon hétvégén szintén diákok segítenek a kerékpárok fel- és leadásában, melyről több alkalommal is pozitív visszajelzések érkeztek az utasok felől. A diákmunkások a Balaton parti vonatokon a fedélzeti hangos utastájékoztatásban is aktívan részt vesznek.

(X)

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!