A Regiojet cseh magánvasút egyik legszembetűnőbb ismertetőjele az élénk sárga szín, amely összetéveszthetetlen a vasúton és közúton egyaránt. A decemberi menetrendváltástól azonban megváltozik a helyzet: az észak-csehországi Ústí nad Labem székhelyű régióban a vasúti személyszállítási szolgáltatást megrendelő hivatal feltételeinek eleget téve a zöld szín lesz túlsúlyban az ex-DB motorvonatokon.

fotók: zdopravy.cz/Regiojet

A Regiojet összesen hét 628-as sorozatú (az Arrivánál és GW Train Regiónál 845-ös sorozat) korábban Németországban üzemeltetett szerelvényeket vet be az észak-csehországi régióban. Jelenleg a motorvonatok átalakítását végzik az egyik prágai depóban. A Regiojetre jellemző sárga szín csak a vonatok orrán lesz látható, egyben a vasúttársaság logójával. A sárga szín lakkozás eredménye, a zöld szín viszont csak matrica.

Csak az orr és az ajtók maradnak sárgák

A Regiojet a decemberi menetrendváltáskor az észak-csehországi régióban több vasútvonalon is átveszi a Cseh Vasutaktól a közszolgáltatási szerződés értelmében történő személyszállítási szolgáltatást a következő nyolc évben. A 628-asokat két éven belül a Regiojet új Pesa Elf.eu vonatokra cseréli. A régióban a Děčín–Ústí nad labem-Střekov, Ústí nad Labem–Úpořiny–Bílina, Most–Žatec és Teplice–Litvínov vasútvonalakon viszi az utasokat a Regiojet vonata.

A német fekvőhelyes kocsikból nappali kupés kocsik lesznek

A cseh magánvasút végre azt is elárulta, mivel kíván közlekedni az R8-as jelölésű távolsági gyorsvonati vonalon Brno és Bohumín között. Itt is a Regiojet lesz az új szolgáltató decembertől, ugyancsak nyolc éven keresztül. A Siemens Vectronjaival, majd fokozatosan a Bombardier Traxx mozdonyaival vontatott szerelvények alapját a Németországban vásárolt egykor Bvcmbz sorozatú fekvőhelyes kocsikból átalakított kocsik lesznek. Ezek átépítése is zajlik már, a vasúti kocsik 200 kilométer/óra sebességre képesek, légkondicionáltak. Ezekben a volt kusettekben nyolc kupé lesz, amiben hat Borcad típusú ülés kap helyet, egy kupé pedig a mozgássérülteknek lesz fenntartva. A kocsik egyik végén a WC is akadálymentesített lesz. Az ételek és italok készítésére alkalmas kiskonyha is helyet kap. A Regiojetnek a Brno–Bohumín gyorsvonatok lefedésére összesen hét szerelvényre van szüksége, plusz egy pótszerelvényt is fenntartanak majd. A szerelvények öt kocsiból állnak majd: egy első osztályú (volt SBB eredetű Amz kocsik), két fülkés és két termes másodosztályú kocsi. A szerelvényekben 13 kerékpárnak is akad hely, babakocsik is elférnek majd. Lesz wifi, szórakoztató portál, konnektorok is.

A Regiojet naponta 17 járatot indít decembertől mindkét irányban, reggel 5 és este 9 óra között minden órában. A vonatok Brno-Královo Pole állomásról indulnak, Brno hlavní nádraží, Vyškov na Moravě, Nezamyslice (csak 2 vonatpár áll meg), Kojetín, Přerov, Hranice na Moravě, Suchdol nad Odrou, Studénka, Ostrava-Svinov, Ostrava hlavní nádraží állomásokon állnak meg, és Bohumín pedig a végállomás. A a közszolgáltatási szerződés értelmében a Közlekedési Minisztérium által megrendelt  gyorsvonatokért Regiojet évente 251,7 millió koronát (3,28 milliárd forint) kap, ami azt jelenti, hogy egy kilométerért 119,88 korona (1 558 forint) jár – ez kevesebb, mint amennyit eddig a Cseh Vasutak kaptak.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!