A hatvanötmillió euró, vagyis körülbelül húszmilliárd forint teljes költségű beruházás során átépítik a kikötő fő rendezőpályaudvarát, továbbá korszerűsítik a meglévő iparvágányokat. A fejlesztés növelni fogja a kikötő vasúti kapacitását, tovább javítva az üzemelési hatékonyságot, ennek köszönhetően a kikötő kielégítheti a régió ipari és fogyasztói rakományszállításának igényeit, és csökkenhetnek az általános logisztikai költségek is.

Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) 2017-es kiírásai során a kikötő 6,54 millió euró (bő kétmilliárd forint) támogatást nyert el a kikötő vasúti infrastruktúrája, valamint Campo Marzio, Aquilinia és Scalo Legnami állomások és a közöttük lévő összeköttetés fejlesztésére. A beruházás összes elszámolható költsége 32,7 millió euró, vagyis bő tízmilliárd forint.

A beruházás során megnövelik a trieszti kikötő vasúti rendezőpályaudvarának kapacitását, ami meg fogja gyorsítani a tolatási mozgásokat

A projekt célja, hogy fejlessze a trieszti kikötő hátországi elérhetőségét és multimodális összeköttetéseit annak érdekében, hogy a rendező-pályaudvar kapacitását nyolcvan százalékkal lehessen növelni, a kocsirendezési műveletek sebességét pedig átlagosan harmincöt százalékkal, a hetes mólón pedig hetven százalékkal gyorsítsák meg. A fejlesztés elkészültével már hétszázötven méter hosszú vonatokat is tud majd kezelni a kikötő, vagyis harmincöt százalékkal nőhet a maximális szerelvényhossz. Továbbá a kikötő vasútjában érdekelt felek is teljes informatikai átjárhatósághoz jutnak.

A beruházás során átalakul a kikötői rendezőterület infrastruktúrája. Az új jelzőrendszer és az úgynevezett „puha infrastruktúrák” üzembe állításával megvalósulhat a mozgások teljes automatizálása, valamint az automatizált információkérő rendszerrel (RFI) való összehangolás. Ez interoperabilitást nyújt majd az érdekelteknek.

A vasúti szolgáltatások és összeköttetések létfontosságú szerepet játszanak a logisztikai láncban. Hetven kilométernyi vasúti pályájával Dél-Európa egyik legfontosabb kikötője a trieszti, infrastruktúrája lehetővé teszi a különféle terminálokhoz induló tehervonatok közvetlen összeállítását. Triesztből Ausztriába, Csehországba, Németországba, Magyarországra, Svájcba és Szlovákiába is közlekednek tehervonatok, különböző gyakorisággal, Olaszországon belül pedig a milánói Certosa pályaudvarra, valamint Páduába és Bolognába – számol be a Railway Pro.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!