A tervezett ütemezés szerint az 5,7 kilométer hosszú, jelenleg kétszer egy sávos útszakaszon 2019 végétől mindkét irányban kétszer két sávon haladhat majd a forgalom. A beruházás teljes befejezéséig az északi oldalon közel hét kilométer egyesített szerviz- és kerékpárút, míg a déli részen négy és fél kilométer földút épül.

Az 54-es út kecskeméti elkerülőjének alapkövét július 11-én rakták le (fotók: NIF Zrt.)

A zavartalan közlekedést öt turbó körforgalom segíti majd: három teljesen új építésű, kettő pedig a meglévő egyszerű körforgalmak kibővítésével valósul meg. A kerékpáros átvezetések érdekében négy új aluljárót alakítanak ki, valamint egy már meglévőt meghosszabbítanak. A projekt keretében megépülő egyesített szerviz- és kerékpárutaknak köszönhetően az iparterületen lévő munkahelyeket könnyebben és biztonságosabban érhetik el a helyi lakosok. A beruházás eredményeként jelentős mértékben javul Kecskemét elérhetősége, a város déli ipari területén található vállalkozások kiszolgálása is, várhatóan 2020 második negyedévétől. Mivel Bács-Kiskun megyében jelentős szereppel bír az 54-es főút, a fejlesztés segíteni fogja a térség ipari tevékenységét, és tehermentesíti a várost az átmenő forgalom alól. A kapacitásbővítésnek köszönhetően csökkennek az útszakaszon időszakosan jelentkező torlódások, ezáltal a közlekedők rövidebb idő alatt érhetik el az M5 autópályát.

A nyomvonalon jelenleg a munkaterület tűzszerészeti átvizsgálása, robbanószerkezet-mentesítése zajlik, valamint elindultak a bozót- és cserjeirtási, illetve geodéziai munkák. Folyamatban van a kiviteli tervek készítése is.

Az M5-ös autópályát és az 5-ös uat összekötő 54-es út négysávossá szélesedik 2019-re

Mivel az új szakaszt az átutazók a település déli elkerülőjeként használhatják, a városban csökken az átmenő forgalom okozta környezeti terhelés, a levegő- és zajszennyezés. Kecskemét közlekedési helyzetét további közúti beruházások is javítják majd. Már épül és 2018 végére elkészül a 445-ös főút, a Kecskemét északi elkerülő második üteme. Előkészítés alatt áll az 52-es főút lakott területi szakaszának négysávossá bővítése, a tervezési közbeszerzési eljárás a bírálati szakaszban jár.

A nettó 8 milliárd 770 millió 174 ezer 593 forint értékű fejlesztést az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft. valósítja meg, hazai forrásból.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!