Vasút

Déli: nem az esővíz okozta a csúszást - FRISSÍTVE!

MTI/iho

2015.2.3 13:45  

Az előzetes szakértői vélemény szerint mégsem a Csukló utca felől érkező nagy mennyiségű csapadékvíz mosta alá a támfalat a Déli pályaudvari alagút kelenföldi oldalán – közölte az érintett XI. kerületi önkormányzat sajtófőnöke. MÁV: ne kapkodjuk ezt el!

MÁV: önkormányzati szakértő?! Muhaha!

A vasúttársaság kedd délutáni, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint még nem mérvadó az önkormányzat által felkért szakértő előzetes véleménye. Tartanak a MÁV belső és külső szakértői vizsgálatai, beleértve a geotechnikai és hidrológiai szakvélemények összeállítását is. Hozzátették: a MÁV ezzel párhuzamosan folytatja a kárhelyreállítással kapcsolatos előkészületeket és egyeztetéseket, annak érdekében, hogy mielőbb újraindulhasson a vonatforgalom az alagútban és a pályaudvaron.

 

Korábban írtuk:

Milassin Levente arról számolt be: a Budapesti Műszaki Egyetem az önkormányzat által felkért független szakértőinek előzetes véleménye alapján nem a Csukló utcán megjelenő csapadékvíz okozta a támfal megcsúszását. A szakértői vélemény sokkal valószínűbbnek tartja, hogy a Kis-Gellért-hegy lába alatt futó rétegvizek, szivárgó vizek okozhattak hosszú távon akkora kárt, ez esetben pedig vis maiorról van szó – tette hozzá.

Úgy folytatta: ez a szakértői vélemény lényegében kizárja az újbudai önkormányzat felelősségét, a végleges szakértői vélemények pedig várhatóan a hét második felére készülnek el.

Arra a kérdésre, hogy ennek megfelelően a helyreállítási és egyéb költségeket a MÁV Zrt.-nek kell-e állnia, Milassin Levente azt felelte: ez megállapodás kérdése, de bonyolítja az ügyet, hogy a vasúttársaságnak nincs jogosultsága vis maior alaphoz fordulni, az önkormányzatnak viszont van. A költségek pedig nem korlátozódnak a javítási munkákra: az elővárosi közlekedés szünetelése, illetve a Déli pályaudvaron dolgozó vállalkozók bevételkiesése miatt komoly kártérítési perekre lehet számítani, így az összköltség több százmilliós, akár milliárdos nagyságrendű is lehet. Bár az önkormányzat szívesen közreműködik a helyreállításban, az anyagi felelősséget nem vállalja – mondta a sajtófőnök.

Azért, hogy „minden lehetőséget kizárjanak”, az önkormányzat még az első támfalcsúszás után elhelyezett egy bitumensávot a Csukló utca kanyarulatában, ezt a vasúttársaság homokzsákokkal is megerősítette – jegyezte meg.

Vörös Attila Déliben készült képeit a fotóra kattintva itt is megtekintheti

A sajtófőnök közlése szerint hétfőn az önkormányzat, a katasztrófavédelem, a bányakapitányság és a vasúttársaság munkatársai közös helyszíni bejárást tartottak. A MÁV és az önkormányzat a nap folyamán tárgyal majd a helyreállítással kapcsolatban – tette hozzá. A vasúttársaság későbbre ígért tájékoztatást az ügyben.

Január 25-én támfalkövek hullottak a sínekre a Déli pályaudvari vasúti alagút kelenföldi oldalán, másnap pedig a támfal is megcsúszott. Az első vizsgálatok szerint ezt az okozta, hogy a XI. kerületi önkormányzat kezelésében lévő Csukló utcánál felgyülemlett a csapadékvíz, emiatt megcsúszott az ottani földút, és a víz alámosta a támfalat is. Szombaton újabb kövek estek le a vágányra és tovább csúszott a támfal földje a Déli és a Kelenföldi pályaudvarok közötti alagútnál.

A MÁV Zrt. a támfal első megcsúszásakor lezárta az alagútnál lévő egyik vágányt és átszervezte a Déli pályaudvar közlekedését, szombaton pedig teljesen lezárta a pályaudvart.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
x

Cikkek időrendben

Vasút időrendben