Kezdjük a lényeggel:

Hogyne fogynának jól a Škodák (fotó: octavia3.cz)

A legnagyobb csehországi autógyár, a Škoda Auto 2017-ben összesen 858 ezer gépkocsit gyártott, ami az egy évvel korábbi eredményekhez képest tizenkét százalékos növekedést jelent. Az Autóipari Szövetség adatai szerint a második helyen a koreai Hyundai autógyár áll a legyártott gépkocsik számát tekintve. A Hyundai az autópiac körülbelül egy negyedét, azaz 350 ezer gépkocsit gyártott a tavalyi évben. Az új gépkocsik piacán, a harmadik helyen a TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech s.r.o.) kolíni autógyár áll, amely az összes új személyautónak a tizennégy százalékát, 196 ezer gépkocsit gyártott. A TPCA esetében a 2016-os eredményekhez képest csaknem tízszázalékos visszaesés volt tapasztalható. Autóipari elemzők szerint az idén is tovább erősödik majd a cseh autóipari termelés, de a növekedés a munkaerőpiaci helyzetre való tekintettel valószínűleg mérsékeltebb, öt százalék alatti lesz.

A Czechbus nezetközi buszkiállítás Prágában<br>(fotó: czechbus.cz)

Több mint öt százalékkal nőtt tavaly az autóbuszgyártás is az országban. 2017-ben összesen 4631 buszt gyártottak, ami 243-mal több, mint 2016-ban. A piac két legnagyobb szereplője az Iveco (4000 busz) és a SOR Libchavy (472 busz) gyárak voltak. A tehergépkocsik piaca is nőtt, a Tatra autógyár 2017-ben 155-tel többet, 1481 teherautót gyártott, és legnagyobb része a hazai piacra került. A Tatra autógyár belföldi piaca 12 százalékos bővülést mutatott, azonban az export 2,4 százalékkal visszaesett az egy évvel korábbi adatokhoz képest. A Jawa motorkerékpárokat gyártó autóipari cég 1331 motorbiciklit gyártott, ami ugyancsak több, mint 2016-ban.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!