Bővült az idei első háromnegyed évben a magyarországi újautópiac
Idén január és szeptember között 89 ezer 52 új személygépkocsit adtak el, míg egy évvel korábban 83 ezer 16-ot, ez 8,6 százalékos növekedés.
Idén január és szeptember között 89 ezer 52 új személygépkocsit adtak el, míg egy évvel korábban 83 ezer 16-ot, ez 8,6 százalékos növekedés.
A konnektorról tölthető, tisztán elektromos és plug-in hybrid (New Energy Vehicle, NEV) autók világelső kínai gyártója tavaly októberi magyarországi megjelenése után az idén júliusban már a legtöbb eladott autóról számolt be az elektromos járművek (BEV) szegmensében.
Az idei nyár első hónapjában eladott személyautók száma 4,3 százalékkal, 1 millió 90 ezerre nőtt éves összevetésben a májusi három százalékos csökkenést követően. Idén eddig márciusban és májusban jegyeztek fel csökkenést.
Az elektromos autók részaránya stagnált.
A fogyasztói élmény és a színvonalas szoftveres támogatás is fontos szempont lett a vásárlók körében.
851 ezer 690 járművet értékesítettek, ez 12,1 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
Januárban 20 ezer 361 új személyautót adtak el Csehországban, 18,8 százalékkal többet, mint egy éve.
A zöld rendszámmal 2023-ban munkába állt járművek több mint hatvan százaléka tisztán elektromos hajtású volt.
A DataHouse előzetes adatai szerint 73 ezer 700 személygépkocsi cserélt gazdát a múlt hónapban, ami 8,1 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Az év végére megdőlhet a tavalyi rekord is.
Az év első tíz hónapjában a forgalomba helyezett teljesen elektromos autók részaránya először haladta meg a dízelekét.
A kínai járműgyártó idén eddig több mint 2 millió 370 ezer új energiával hajtott személyautót értékesített globálisan, akkumulátoros-elektromos modelljeinek összesített eladása pedig meghaladta az 5,7 milliót.
Az idei év első kilenc hónapjában 51,5 százalékkal nőtt az árumennyiség 2022 megfelelő időszakához képest. Egyre nagyobb a kínai gyártású autók aránya.
Az Ukrajnában zajló háború és az Oroszország ellen kirótt szankciók miatt bizonytalanabb a vasúti fuvarozás az Új Selyemúton, így több európai járműgyártó is inkább a tengeri szállítást preferálja.
A napokban kétszáznál is több új prémiumautót szállítottak a bremerhaveni kikötőből Csapra a Hödlmayr és az ukrán Pacobo együttműködése által.
A Rail Cargo Group (RCG) fogja szállítani a gyártósor és a központi üzem között az olasz autógyártó egyik legújabb modelljét, az Urust.