„A Kormány (...) fejlesztéspolitikai célok elérése érdekében úgy határoz, hogy a Dunakeszi Járműjavító Korlátolt Felelősségű Társaság (...) magyar állam és a MÁV Magyar Államvasutak Zártkörűen Működő Részvénytársaság (...) tulajdonában lévő társasági részesedései (...) valamint a MÁV Zrt. tulajdonában lévő, Dunakeszi 5069/4, 5071 és 5069/5 helyrajzi számokon elhelyezkedő ingatlanok (...) versenyeztetés mellőzésével kerüljenek értékesítésre a TMH Hungary Invest Zártkörűen Működő Részvénytársaságnak” – olvasható a Magyar Közlönyben.

Miért érdekes ez?

A VEKE Facebook-oldalán annyit jegyzett meg ezzel kapcsolatosan: „értesüléseink szerint a lépés együtt jár a Dunakeszi Járműjavító Kft. és a Stadler közötti együttműködési megállapodás felmondásával, így az emeletes motorvonatok a továbbiakban kizárólag Minszkben fognak készülni.”

A jelenleg az állam többségi, valamint az állami MÁV és a dolgozók kisebbségi tulajdonában álló, elsősorban vasúti kocsik javításával és gyártásával foglalkozó Dunakeszi Járműjavító több mint száz éves múltra tekint vissza. 1996 óta állt az ABB, az ABB Daimler-Benz, a DaimlerChrysler Rail Systems, 2001-től pedig a szintén német Bombardier többségi tulajdonában is, de 2014-ben visszavette a magyar állam. A cég tavalyelőtt hatmilliárdos bevétel mellett 69 milliós nyereséget ért el, ami kiugró az azt megelőző időszakhoz képest.


Miért érdekes ez? – 2. rész

Az iho tavaly, 2018. december 17-én ezt írta: „Hírek szerint az orosz Transzmasholding szeretné magának megszerezni a gyárat. Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója nem kertelt: »Ebben az esetben felbontjuk az együttműködést, erre a szerződés lehetőséget is ad« – mondta kérdésünkre. Ez számukra elvi kérdés, nem valamiféle gyakorlati hátrányt vagy problémát mérlegelnek – tette hozzá.”

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!