Augusztus végén csatlakozott a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kiszolgáló flottájához az az elektromos autóbusz, amelyet a földi kiszolgáló cégek használnak – egyelőre egy tesztidőszak keretében – az utasok szállítására a repülőgépek és a terminál között. Az autóbuszt a Komáromban elektromos autóbuszokat gyártó kínai tulajdonú technológiai vállalat, a BYD biztosítja.

(fotók: Budapest Airport)

A 12 méter hosszú, alacsonypadlós és teljesen elektromos autóbuszt az utasok szállítására használják a Budapest Airport földi kiszolgáló partnerei. A háromajtós buszt eredetileg városi használatra tervezték és mintegy 300 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik. Az akkumulátor 20 százalékos töltöttségi szintről a megfelelő töltőberendezéssel körülbelül 4 óra alatt tudja elérni a teljes töltöttséget. Mindez azt jelenti, hogy akár az éjszakai, forgalommentes időszakban történő töltéssel a következő napi használathoz szükséges teljes energia felvehető.

Temesváry Péter, a Budapest Airport környezetvédelmi és működésbiztonsági igazgatója kiemelte: „A repülőtéri e-mobilitás fejlesztése egy fontos eszköze annak, hogy a légikikötő a már tavaly elért karbonsemleges minősítésén felül végül elérje a nettó zéró CO2 kibocsátást (net zero).  A karbonsemlegességen túl a Greenairport Programunkban a repülőtéri partnereinkkel közösen dolgozunk a repülőtér fenntarthatóbb működéséért.”

A Budapest Airport számos más kezdeményezést valósít meg az e-mobilitás terén, köztük a repülőtéri „zöld flotta” folyamatos fejlesztését, valamint a repülőtér közlekedési hálózatának modernizálását. A Budapest Airport munkatársainak napi munkavégzéséhez egyebek mellett rendelkezésre áll egy teljesen elektromos Smart, két Volkswagen eGolf, egy Nissan Leaf és egy Nissan e-NV elektromos kisbusz is, hangzik a reptérkezelő közleménye.

A Wizz Air mostantól az új A321-es verzióra vált, az első ilyen gép idén márciusban csatlakozott a budapesti flottához, és a cég most vette át az utolsó megrendelt A321ceo-t, vagyis a típus eredeti változatát az eredeti hajtóművekkel. Az A321neo új generációs hajtóművei és a kabintér iparági referenciát jelentő újításai önmagában mintegy 20 százalékos üzemanyag-megtakarítást eredményeznek.

A PW1133G, vagyis a Pratt & Whitney GTF, áttételes fan-fokozattal épült hajtóműveivel szerelt repülőgépek környezetvédelmi szempontból is a világ élvonalához tartoznak: zajterhelésük és nitrogén-oxid-kibocsátásuk közel 50 százalékkal alacsonyabb a korábbi modellekéhez képest, írja a légitársaság. Vagyis a flotta frissítése mostantól ezekkel a gépekkel történik, a klasszikus változatok folyamatosan kisorolják a gépparkból, amely a portálunk által is ismertetett összesítés szerint jelenleg a negyedik legfiatalabb a világon.

(fotók: iho.hu)

A Wizz Air jelenleg 119 repülőgépből álló flottát üzemeltet (hetvenkét A320ceo, negyvenegy A321ceo és hat A321neo). Ezen felül minden idők legnagyobb, 273 repülőgépes (A320neo, A321neo és A321XLR) megrendelését adta le az Airbusnál, amivel a repülőgépgyártó legnagyobb partnerévé is vált. A rendelés teljesítése után a flotta darabszáma eléri majd a háromszáz repülőgépet, amivel a Wizz Air évente 10 ezer kolléga foglalkoztatása mellett 100 millió utast lesz képes szállítani, olvasható a légitársaság közleményében.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!