Ahogyan Ton van Meegen, az üzemeltető Port-Liner ügyvezető igazgatója a The Loadstar portálnak elmondta: a világ első, akkumulátoros járművét több is követi: a harmadik negyedévben újabb öt bárka és hat nagyobb önjáró hajó érkezik, amelyek évente mintegy 23 000 kamion szállítási teljesítményét válthatják ki.

Európában jelenleg mintegy 7300 belvízi teherhajó közlekedik, de évi ötszáz zéró emissziós hajó forgalomba helyezésével is évtizedekig tarthat a vízi szállítás környezetbaráttá tétele.

Az új hajó akkumulátorai külön konténerben kapnak helyet, ez a rendszer az üzemeltetést a legmesszebbmenőkig mobilissá teszi, szinte bármilyen hajóba beépíthető lesz majd. Az antewerpeni kikötő (az új jármávek egyik fő üzemeltetője) kétszázezer euróval járult hozzá ehhez a környezetvédelmi projekthez, emylet az Európai Unió hétmillió euróval támogat. Az új vízijárműveket Antwerpen, Amszterdam és Rotterdam kikötői fogják üzemeltetni, és a konténereket is egy széndioxidmentes energiaszolgáltató, az Eneco tárolja majd.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!