Hazai gyártású akkus motorvonatot állítottak forgalomba a horvátok
Az első villamos-akkumulátoros Končar-szerelvény Zágráb és Belovár között pendlizik.
Az első villamos-akkumulátoros Končar-szerelvény Zágráb és Belovár között pendlizik.
A vonali villany-hibrid mozdony Sajóbábony és Miskolc között elvégzett, zéró helyi kibocsátású tesztje vasúttörténeti jelentőségű.
Új gyorstöltőket vehetnek igénybe a toszkán buszok és százhúsz logisztikai telephely.
Egy akkupakkal ellátott dízel-villamos intercity-motorvonattal végeztek teszteket az Egyesült Királyságban. Az eredmények bíztatóak: 35–50 százalékkal kevesebb üzemanyag fogyott.
A tolatási és terminálszolgáltatásokat ellátó Väte Rail magánvasút a lengyel gyártótól rendelt egy emissziómentes tolatómozdonyt.
A leginkább környezetkímélő személyautók példányszáma szeptemberben lépte át ezt a mérföldkövet, a teljes elektromos hajtású járműállomány pedig már júliusban elérte.
Tartalék járművekkel együtt nyolcvankét tisztán elektromos busszal fejlesztik a fővárosi közösségi közlekedést 2026 elejétől, új korszakot nyitva ezzel.
A Bécsi Gazdasági Kamara három évig tartó, „Zéró kibocsátású szállítás” elnevezésű kísérleti projektjében harminckét cég önként vállalta, hogy az osztrák főváros 1. és 2. kerületébe kizárólag zéró kibocsátású járművekkel hajt be.
A német szövetségi tartomány vasúti hatósága, a BEG kiírta a tendert az Allgäu regionális vasúti személyszállítási szolgáltatás ellátására, melyet kibocsátásmentes, billenőszekrényes járművekkel teljesítene.
A nagyváros környéki elővárosi vasúti közlekedésért felelős Metra első körben nyolc akkumulátoros-villamos üzemű, kétrészes motorvonatot rendelt.
Az Alstom által átépített regionális szerelvény várhatóan a decemberi menetrendváltástól fog közlekedni Új-Aquitania régióban. További négy régióban egy-egy másik példány követi majd.
A kínai gyártó több innovatív elektromos autóbuszát is bemutatja a buszipar brüsszeli rendezvényén.
Újabb tíz e-furgon beszerzéséről írtak alá közel egymilliárd forintos megállapodást a Ford Magyarországgal, ezzel a cég Budapesten és négy magyar nagyvárosban károsanyag-kibocsátás nélkül kézbesíthet küldeményeket.
Egyre több pénz lesz, mivel 7,5 tonna helyett már a 3,5 tonnánál nehezebb járműveknek is útdíjat kell majd fizetni.
Az SM42-6Dn sorozatú tolatómozdony egy tankkal huszonnégy órányi tolatásra képes. A lengyel gyártó egy hidrogénes motorvonat kifejlesztésén is dolgozik.