A 2017 óta tartozó európai folyamatok a jelek szerint újabb tetőponthoz érkeznek, a Lufthansa hivatalosan is nyilvánosságra hozta szándékát a csődeljárás alatt lévő olasz nemzeti társaság részlege megvásárlásáról, hosszú távon teljes tulajdonrészének megszerzéséről. Az olasz cég továbbra is saját brandje alatt és függetlenként működne tovább. Ugyanakkor Harry Hohmeister, az igazgató tanács tagja a Reutersnek hangsúlyozta, ennek feltételei a korábban jelzettekhez képest nem változtak, vagyis a németek alapos szerkezetváltásban gondolkodtak, mindössze háromezer fős személyi állomány mellett.

Mint erről korábban beszámoltunk, az Alitalia érdekképviseleti szervei korábban a hasonló feltételeket már eleve elutasították, ugyanakkor a hírügynökség arra is utal, hogy él még egy korábbi verzió arról, hogy a légitársaságot az olasz vasúti vállalat, a Ferrovie venné át, illetve ugyancsak harcban áll a márciusi befutóig a Delta Airlines. Hohmeister ugyanakkor hangsúlyozza, hogy a Lufthansa erős gazdasági pozíciói „mindenkinek erős évként kell, hogy működjenek, akik felelősként gondolkodnak abban, hogy az Alitalia erős része legyen az európai hálózatnak.”

A Ryanair teljes egészében tulajdonosává vált az Air Berlin csoport maradékaként tovább élő Laudamotion légitársaságnak, a tavaly meghatározott menetrend szerint. Az ír diszkont tulajdonos továbbra is az utasforgalom megduplázását tervezi, a jelenlegi tizenkilenc gépes flotta huszonöt gépessé bővítésével a nyári nagyszezonra, 2020 csúcsidőszakára pedig már harmincra nő a géppark, valamennyi Airbus-modell lesz, nyolc közülük a bécsi bázison állomásozik.

Eredménytelenül zárultak a Britisht, az Iberiát, Aer Lingust, Vuelinget és több kisebb céget magába foglaló IAG csoport tárgyalásai a Norwegian átvételéről. A tét 353 millió dolláros tulajdonrész megszerzése volt, az IAG-nak ez volt a második ajánlata, harmadik nem lesz – jelentették be.

A Norwegian a maga közleményében azt érzékelteti, az IAG-tárgyalások lezárulása egyben új partnerek keresésének nyit utat, és jelezte, olyan problémák teszik szükségessé az új befektető tőkeinjekcióját, mint az új gépek és hajtóművek beérkezésének késése, a 2018-as pénzügyi jelentés várhatóan üzemi veszteséget tartalmaz majd.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!