Sok utazó úgy gondolja, hogy az igazán tartalmas élményekért feltétlenül külföldre kell utaznia. A Német Vasút felmérése szerint a németek 72 százaléka is külföldre utazik nyaralni. A DB egy meglepő, mégis a legújabb marketingeszközöket felhasználó kampánnyal az ellenkezőjéről kívánja meggyőzni a potenciális utasokat – írja a Contagious.com.

A Contagious kreatív marketingügynökség közreműködésével közreadott, az év vizuális kampányának is mondott módszer lényege, hogy a felhasználók által keresett úticélokhoz hasonló, de mégis közeli belföldi, tehát vonattal olcsón és könnyen megközelítő látképeket kínál fel az eredeti mellé.

A DB-reklám egyik fotópárja

A Getty Images képtárban lévő hasonló fotókat egy algoritmus választja ki, és helyezi egymás mellé, olykor igencsak megdöbbentő pontossággal. Az egyes ikonikus tájak, mint Arizona és a németországi Rajna kanyarulatai vagy Manhattan és Frankfurt központja közötti vizuális hasonlóságot az árkülönbséggel együtt hangsúlyozzák, szintén automatikusan a felhasználó földrajzi helyzetétől számított valósidejű repülőjegyárakkal, ami jellemzően a többszöröse a mellé helyezett 19 eurós vasúti jegyárnak.

A kampány sikerességét több ismertebb influencer Instagram-képmegosztásai is tovább fokozták. A klímakatasztrófa témájára érzékenyebb német közönség körében egyre növekvő repülésellenes és környezettudatos érzésekre is rájátszó kampányban a „Nem kell repülni – világkörül Németországban” szlogen már a kezdeti időszakban is számottevő érdeklődést és többletfoglalásokat jelentett a DB-nek.

Csináljuk meg a magyar változatot!

A sztereotípia szerint kicsi, szegény, de agyban erős nemzet vagyunk, így a korszerű képfelismerő szoftver helyett szerkesztőségünk olvasóinkban bízik: kérjük, küldjenek ötleteket, netán konkrét fotókat a Kárpát-medence vasúttal is megközelíthető olyan látványosságairól, amelyek hasonlóak valamelyik világszerte ismert turisztikai célponthoz!

A beregszászi kisvasút nagyszőlősi végállomása (fotó: Tevan Imre)

Pamukkale termálforrásainak csodás mészkőmedencéivel felveszik-e a versenyt a török település testvérvárosa, Eger közelében található egerszalóki sódomb hasonló képződményei? A badacsonyi bazaltsípok fotózhatók úgy, mintha a thaiföldi James Bond-szigeten járnánk? A Kiskunság homokbuckái vannak olyan látványosak, mint a Szaharáéi? És azt mindenki tudja, hogy a sínek között áruló kereskedők ugyanolyan gyorsan kapkodják föl portékájukat, ha begördül a vonat a Borzsa-völgyi kisvasút nagyszőlősi állomására, mint a thaiföldi, mianmari, vietnámi vagy afrikai „Railway Market”-eken?

Ötleteiket a cikk alatt kommentben vagy az info@indohaz.hu címre várjuk!

Joó Ferenc Tunéziában fotózott piacot a sínek között

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!