A PKP LHS a koronavírus-járvány terjedése ellenére sem állt le a beruházásokkal: nemrég kötött szerződést egy PWiK Bytom által vezetett konzorciummal a hrubieszówi határállomás bővítéséről. A beruházás részeként átépül hét normál nyomközű vágány és megépül egy széles, 1520 milliméter nyomtávú gurítóvágány. Korszerűsítik a járműtárolót, amely már az átrakási és határellenőrzési műveletek számára is megfelelő lesz. Továbbfejlesztik a forgalomirányítási rendszert is: a vágányok foglaltságát speciális érzékelők fogják nyomon követni, és biztonsági kamerarendszert is telepítenek. A vállalat szerint az infrastruktúra-fejlesztés a következő években elő fogja segíteni a széles nyomtávú vonalat használó régiók gazdasági fejlődését.

Többek között a hrubieszówi állomást is fejleszti a PKP LHS, növelve ezzel a lengyel tehervonal kapacitásait (illusztráció)

A PKP LHS több más, elsősorban a közlekedésbiztonsággal kapcsolatos infrastruktúra-fejlesztést is be akar fejezni. Márciusban például a Mosty Katowice-vel állapodott meg a sędziszówi állomás helyi forgalomirányítási központjának kibővítéséről. A beruházásnak köszönhetően a PKP LHS továbbfejlesztheti a számítógép-vezérlésű biztosítóberendezést a széles nyomtávú vasútvonal Bukowno–Sędziszów és Sędziszów–Raczyce szakaszain. Wola Baranowska állomáson egy új irányítóközpont létrehozását is tervezik, mely a Grzybów–Wola Baranowska és a Wola Baranowska–Huta Deręgowska szakaszok biztosítóberendezését kezelné.

A Lengyelország délkeleti részében húzódó LHS, vagyis a Linia Hutnicza Szerokotorowa – azaz öntödei szélesnyomtávú vonal – egy kizárólag teherszállítás céljából létrehozott széles nyomtávú vaspálya, amely eredetileg a katowicei acélmű szovjet vasérccel történő ellátása céljából épült, ellenirányban pedig szenet és ként szállítottak rajta. A hálózat az ország déli részének közepéből, a Katowicétől huszonöt kilométerre található Sławkówtól vezet 395 kilométer hosszan, az ukrán határnál fekvő Hrubieszów állomásig, ahol csatlakozik a szintén 1520 milliméteres ukrán vasúthálózathoz. A hasonló rendszer megfelelő a teherforgalom számára, mivel a rakományokat nem kell átrakodni. A vonal jelenlegi jelentőségét jól mutatja, hogy annak ellenére, hogy hossza az országos vasúthálózatnak kevesebb, mint két százalékát teszi ki, az országos teheráru-szállításból négy százalékkal, a teljes vasúti forgalomból pedig hat százalékkal részesedik.

Az Ukrán Vasút (UZ) is érdekelt az LHS fejlesztésében, mivel az ukrán teherfuvarozási mennyiségekre is pozitív hatással lesz a beruházás. Ennek érdekében villamosítani tervezik a Kovel és Izov közötti, 94 kilométer hosszú vonalat, mely az LHS-hez közvetlenül csatlakozik. A fejlesztés meg fogja könnyíteni az Ukrajna és Lengyelország közötti vasúti teherszállítást, valamint a Kínából érkező konténervonatok közlekedését is – számol be a Rail Freight.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!