Csődbe viheti egy bírósági döntés az Ukrán Vasutakat
Az áruszállítás közelmúltbeli növekedése és nemzetközi terjeszkedési terve ellenére most nehéz helyzetbe került a vasúttársaság.
Az áruszállítás közelmúltbeli növekedése és nemzetközi terjeszkedési terve ellenére most nehéz helyzetbe került a vasúttársaság.
Az ukrán nemzeti vasút Ukrzaliznyicja (UZ) háromszázmillió eurós kölcsönhöz jutott az Európai Újjáépítési és Beruházási Banktól (EBRD).
A nemzeti vasút Ukrzaliznyicja (UZ) üzemei 7088 teherkocsit hoztak helyre január elejétől április végéig.
Az ukrán nemzeti vasút ezen felül országszerte helyre akar állítani multimodális konténerterminálokat és újakat is létre fog hozni.
Az ukrán vasúttársaságnál az európai típusú gabonaszállító vagonok, valamint a fedett, de gabonaszállítóként is használható, univerzális kocsik előállítása lesz a prioritás.
A lépésre az országhatárok közúti blokádjai miatt van szükség.
A litván nemzeti vasúttársaság árufuvarozási üzletága hamarosan ötszáz új gabonaszállító kocsival bővíti kapacitásait.
A szlovák Tatravagonkától vásárolnak száztizenöt új gyártású járművet.
Az Ukrán Vasutak (UZ) a litván nemzeti vasút LTG-vel együttműködve közlekedtet tesztfuvarokat Kijev és Kaunas között.
A lépéssel felgyorsulhat és növekedhet a vasúti árufuvarozás volumene a két ország viszonylatában.
A 37,6 millió eurós kölcsönből a közel másfél éve zajló háború során jelentősen megrongálódott infrastruktúrát építik újjá.
A vasúttársaság a napokban találkozót szervezett a spanyol kormány, a spanyol infrastruktúra-kezelő Adif és a spanyol nemzeti vasút Renfe képviselőivel egy teherkocsik nyomtávváltását lehetővé tevő kísérleti projektről.
A pénzforrást az ország nyugati része és az Európai Unió közötti vasúti összeköttetések fejlesztésére fogják felhasználni.
Az ukrán vasúttársaság több millió eurós kiadást takarít meg ezzel.
A vasúttárság dízeles áramfejlesztő generátorokkal fog gondoskodni a villamosított teher- és személyszállító vasútvonalak folyamatos betáplálásáról.