Felgyorsítaná a teherkocsik házon belüli gyártását az UZ

iho/vasút   ·   2024.02.27. 13:50
uz_gabonaskocsi

Az ukrán vasúttársaságnál az európai típusú gabonaszállító vagonok, valamint a fedett, de gabonaszállítóként is használható, univerzális kocsik előállítása lesz a prioritás.

Az Ukrzaliznicja a 2022 februári orosz inváziót követően kezdte el saját hatókörben gyártani a különböző vasúti eszközöket, többek között konténereket, újfajta keresztaljakat, sorompókat, féktuskókat és fékabroncsokat. Ezzel egyidejűleg gabonaszállításra alkalmas teherkocsik fejlesztésébe is belevágtak.

A vasúttársaság termelési igazgatóhelyettese, Danyiil Hluscsenkó elmondta, az UZ sokáig csak félvagonokat épített, amiből jelenleg van némi felesleg. A figyelmet elsősorban a saját vállalkozásaikra összpontosították, nem pedig a különböző járművekre, ez lendületet adott új teherkocsik fejlesztéséhez a saját üzemekben és tervezőirodákban, beleértve a platformok felszerelését is, melyekből ötszázat építettek meg az invázió kezdete óta.

Ráadásul a vállalat történelmében először építettek saját házon belül billenőplatós és önürítős kocsikat a pályakarbantartási munkákhoz. Ez a két kocsitípus a háború kitörése előtt az UZ legleharcoltabb járműveinek számított. A háború megnövelte Ukrajnában a gördülőállomány iránti keresletet, hogy megkönnyítsék az exportszállításokat.

Figyelembe véve az orosz eredetű gördülőállomány fokozatos kivonását, mely behozatalát várhatóan ötven évre kitiltják majd Ukrajnából, a házon belüli gyártás elkezdése volt az egyetlen logikus lépés, mely anyagi haszonnal is jár. A vasúttársaság ezzel a lépéssel több mint 2,4 millió eurót (jelenlegi árfolyam alapján körülbelül 900 millió forintot) takarított meg ahhoz képest, mintha külső feleket vett volna igénybe; az összeg a 2022–2023-as pénzügyi időszakra vonatkozik – jelenti a Rail Freight.

(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: UZ / railfreight.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!