Felrobbantották a Szeveromujszkij-alagutat
A Bajkál–Amur fővonalon (BAM) található, fontos műtárgyban az ukránok hajthattak végre szabotázsakciót, ezzel megbénult Oroszország Kínával való fő vasúti összeköttetése.
A Bajkál–Amur fővonalon (BAM) található, fontos műtárgyban az ukránok hajthattak végre szabotázsakciót, ezzel megbénult Oroszország Kínával való fő vasúti összeköttetése.
A pálya az ukrán határ közelében fekvő Rosztov-na-Donutól vezet majd az oroszok által 2014-ben elfoglalt félszigetig.
A szlovák Tatravagonkától vásárolnak száztizenöt új gyártású járművet.
Az idei év első kilenc hónapjában 51,5 százalékkal nőtt az árumennyiség 2022 megfelelő időszakához képest. Egyre nagyobb a kínai gyártású autók aránya.
Az Ukrán Vasutak és a Howard G. Buffett Alapítvány elindította a világ első konyhavonatát. Ez az autonóm, síneken haladó kifőzde képes meleg ételeket előállítani és elszállítani Ukrajna városaiba a súlyos logisztikai és villamosenergia-hálózati, továbbá gáz- és vízellátási károkkal sújtott, valamint a megszállt területeken.
A Baltikumon át is lehetne szállítani, de ez csak akkor lehetséges, ha az Európai Bizottság vállalja az irányítást.
A 37,6 millió eurós kölcsönből a közel másfél éve zajló háború során jelentősen megrongálódott infrastruktúrát építik újjá.
A pénzforrást az ország nyugati része és az Európai Unió közötti vasúti összeköttetések fejlesztésére fogják felhasználni.
A 71 millió eurós program a Bălți–Ungheni és a Kisinyov–Căinari szakaszok rekonstrukcióját foglalja magába, melyek az ukrán exportfuvarok szempontjából lényegesek.
Az ukránok megállapodtak az Európai Bizottsággal, hogy az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközön (CEF) keresztül jutnak forrásokhoz.
A vasúttárság dízeles áramfejlesztő generátorokkal fog gondoskodni a villamosított teher- és személyszállító vasútvonalak folyamatos betáplálásáról.
Az Európai Bizottság egyezségre jutott Bulgáriával, Lengyelországgal, Magyarországgal, Romániával és Szlovákiával az ukrán gabona szállításáról, melynek nagy része vasúton zajlik.
Olekszandr Kamisin ezentúl az Ukrzaliznicja (UZ) Európai Integrációs Irodáját fogja majd vezetni.
Habár a vasúti teherforgalom közel sem élénk a két ország között, az oroszok növelni akarják a szerelvények gyakoriságát. A szállítmányok gyakran lovak – és fegyverek is?
Az eddig több mint 17 ezer vagonban érkezett szemestermény kétharmadának úticélja magyarországi megrendelők telephelye, a fennmaradó rész Olaszország és Ausztria gabonatárolóiba megy tovább.