Komoly tehervagonflottát szerez be az LTG Cargo
A litván nemzeti vasúttársaság árufuvarozási üzletága hamarosan ötszáz új gabonaszállító kocsival bővíti kapacitásait.
A litván nemzeti vasúttársaság árufuvarozási üzletága hamarosan ötszáz új gabonaszállító kocsival bővíti kapacitásait.
A szállítmányok egy része viszont Záhonyt kihagyva, Lengyelországon vagy Szlovákián át menne. A horvátok jelentős vasútfejlesztést terveznek, Magyarországon a 17-es vonal alsó részét kellene villamosítani. Ezekhez viszont még évek kellenek.
Az első tesztvonat leközlekedtetése alapkőletételként is értelmezhető a Bécs és Kijev közötti rendszeres összeköttetés kialakításában.
Habár az Európai Bizottság eltörölte az ukrán gabona importjának tilalmát, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia egyoldalúan továbbra is fenntartja az intézkedést.
Tavaly szeptember és idén június között négyszer annyi gabonát, 1,1 millió tonnát szállítottak tehervonattal, mint a 2021. szeptember–2022. júniusi időszakban.
A Románián keresztül külföldi piacokra exportált ukrán gabonamennyiség megduplázásáról állapodtak meg Románia, Ukrajna, Moldova, az Európai Unió és az Egyesült Államok képviselői.
A Baltikumon át is lehetne szállítani, de ez csak akkor lehetséges, ha az Európai Bizottság vállalja az irányítást.
A volt szovjet tagköztársaságok és Kína az első számú célpont, de növekszik a szállítási volumen Törökország felé is.
Az ukrán gabonaszállítmányok az Osztrák Exportdíj bronz fokozatát eredményezték az árufuvarozó vasúttársaságnak.
Az Európai Bizottság egyezségre jutott Bulgáriával, Lengyelországgal, Magyarországgal, Romániával és Szlovákiával az ukrán gabona szállításáról, melynek nagy része vasúton zajlik.
A háború miatt jelenleg elérhetetlen Fekete-tengerről érkező árumennyiséget az Adriára helyeznék át.
Olekszandr Kamisin ezentúl az Ukrzaliznicja (UZ) Európai Integrációs Irodáját fogja majd vezetni.
A Tagnpps sorozatú járműveket a GATX-től bérlik.
Az Ukrán Vasutak (UZ) tavaly augusztus óta most kéri a legalacsonyabb árat a gabona belföldi és az országon keresztül történő szállításáért.
Az eddig több mint 17 ezer vagonban érkezett szemestermény kétharmadának úticélja magyarországi megrendelők telephelye, a fennmaradó rész Olaszország és Ausztria gabonatárolóiba megy tovább.