Még több gabonát exportál vasúton Kínába Kazahsztán

iho/vasút   ·   2023.09.05. 09:00
korgasz_terminal

Tavaly szeptember és idén június között négyszer annyi gabonát, 1,1 millió tonnát szállítottak tehervonattal, mint a 2021. szeptember–2022. júniusi időszakban.

A kazah vasúttársaság, a KTZ közlése szerint a forgalomnövekedés egyik leglátványosabb jele, hogy az Altinkol és Korgasz közötti határátmeneten kétszázszor több gabonát rakodnak a korábbiakhoz képest. A kazah gabona 78 százalékát konténerekben szállítják Kínába. A két ország közötti megnövekedett vasúti forgalom 14,6 százalékkal több vonatot eredményezett 2023 első öt hónapjában.

A nagy forgalom jelenleg komoly terhet ró az Altinkol–Korgasz határátkelőre, mivel a másik fontos vasúti határátmenet, a kínai Alasankou és a kazah Dosztik (Druzsba) közötti átkelő terminálfejlesztési munkálatok okán 2024 novemberéig részben le van zárva, melynek célja a kapacitás megduplázása, valamint az átrakodás és a nyomtávváltás miatti forgóvázcserék felgyorsítása.

A korlátozás elsősorban a Kína és Közép-Ázsia közötti áruforgalmat, különösen az Üzbegisztán, Türkmenisztán, Kirgizisztán és Tádzsikisztán közötti rakományokat érinti. Ennélfogva a Kína–Kazahsztán áruforgalmat az Altinkol–Korgasz határátmenetre terelték át. A Kínából Európába és Oroszországba, valamint Kazahsztánba tartó vonatok viszont továbbra is használhatják az alasankoui átkelőt – jelenti a Rail Freight.

(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: railfreight.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!

Vasút Nagyvasút

Betoltak vele

iho.hu   ·   2025.04.17. 20:00

Látványos szakaszához érkezett a vasúti infrastruktúra fejlesztése Budapesten: a Szerémi út és az 1-es villamosvonal felett épülő új vasúti híd 250 tonnás acélszerkezetének fokozatosan juttatják végleges helyére – a hídelem a tervek szerint az esti órákban elfoglalja pozícióját.