Újabb fontos mérföldkő Korgasznál

iho/vasút   ·   2022.11.14. 09:30
korgasz_terminal

A kazahsztáni szárazkikötő a napokban már az idei hatezredik Kína–Európa viszonylatú tehervonatot kezelte.

A kazah–kínai határon fekvő létesítmény ezt a mennyiséget 2022-ben több mint egy hónappal hamarabb érte el, mint tavaly. Ez azt mutatja, hogy az Új Selyemút forgalma továbbra is növekedési pályán van, habár az ellátási lánc számos zavara okán a vártnál kicsit lassabb.

A hatezredik szerelvény többféle árut, többek között műszaki és elektromos berendezéseket szállított Fehéroroszországba (Belarusz), a minszki régióba. A vonatot közlekedtető Hszincsiang vasúttársaság szerint a szárazkikötő kapacitásának növelése és a létesítményeinek felújítása kulcsfontosságú volt a Kína és Európa közötti fuvarozási szolgáltatások optimális szintjéhez, valamint a vonatok számának magasan tartásában. Ezen beruházások a vám- és vonatkezelési eljárások optimalizálását segítették elő. Ezzel egyidejűleg a szárazkikötő a keleti és a nyugati irányú forgalom egyensúlyának fenntartása érdekében igyekezett javítani a Korgaszon áthaladó, nyugatra tartó vonatok szervezését és áramlását.

Az óriásterminál igyekszik tartani a Kínából Európába tartó tranzitvonatok számát, ez általában átlagosan napi 19 szerelvény kezelését jelenti. A Kína–Európa tehervonatok elindulása óta a létesítményen már több mint 24 ezer vonat haladt át, 73 különböző eurázsiai útvonallal. A Korgaszt érintő fuvarok tizennyolc országgal és negyvenöt várossal kötik össze Kínát – számol be a Rail Freight.

(Nyitóképünk forrása: railfreight.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Logisztika

Azonnali kormányzati lépéseket sürgetnek a vállalkozó vasúttársaságok: az energiaintenzív vasúti árufuvarozás továbbra is kimaradt a mentőcsomagokból

iho/vasút   ·   2022.11.30. 09:00

A szeptember végén bejelentett kormányzati segítség eddig még nem érkezett meg a vasúti árufuvarozási szektor terheinek könnyítése érdekében, emiatt fokozódik a bizonytalanság és aggodalom a vállalkozó vasúti társaságoknál.