Termel a korgaszi gabonaterminál

iho/vasút   ·   2024.03.21. 09:00
korgosz_terminal

A kazah–kínai határon létrehozott új létesítményt egyelőre tesztüzemben használják.

Befutottak az első rakott teherkocsik a korgaszi különleges gazdasági zónában található terminálba, mely önürítős kocsikat fogad a konténerek és az autószállító kocsik helyett, jelentősen elősegítve ezzel a Kazahsztánból Kínába irányuló gabonaexportot.

A létesítmény kezdetben naponta két szerelvényt tud kezelni, hatezer tonna gabona átrakodása mellett. Egyszerre hét teherkocsit tudnak rakodni. A helyi hatóságok szándéka, hogy a jövőben a mostani 50 ezer tonna tárolókapacitás húszszorosa, egymillió tonna legyen elérhető.

A terminál elindításával egyidejűleg új állati takarmánygyártó üzemeket is létrehoztak a különleges gazdasági zónában, melyek közül több már termel is a térségben és évente több mint kétmillió tonna gabonára van igényük. Ez a mennyiség várhatóan tovább fog nőni a közeljövőben.

Ebből kiindulva a helyi hatóságok hisznek abban, hogy a gabonaterminál ígéretes jövő előtt áll, ezért új sínpárokat is kiépítenének, hogy a terminál még több tehervonatot tudjon fogadni – számol be a Rail Freight.

(Nyitóképünkön a korgoszi vasúti terminál. Kép forrása: Shutterstock / railfreight.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!