Ütemterv szerint folynak az 5,6 kilométer hosszú Budapest–Szentendre kerékpárút kivitelezési munkálatai; a beruházás keretében új nyomvonalú kerékpárút épül.

Ütemterv szerint halad a Dera-patak felett átvezető híd építése. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: NIF Zrt.)

A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közleménye szerint a napokban fejeződött be a Szentendre déli határában futó Dera-patak felett átvezető, 36 méter nyílású gyalogos és kerékpáros híd pályalemezének betonozása. A munkálatok során 32 köbméter betont építettek be, közel 140 négyzetméteren. Az elkészült pályalemez az öszvér szerkezetű felszerkezet szerves részét képezi. Újdonság, hogy a híd pályalemeze keresztmetszet szempontjából a hossztengely irányában lejt, hosszirányban pedig a pályalemez domborúsága felel majd a vízelvezetésért. A pályalemez a közeljövőben járható sóvédelmi burkolatot is fog kapni.

A munkálatok a pályalemez utókezelésével, kizsaluzással, további utókezeléssel, korlátépítéssel, járható bevonat készítésével, állvány leeresztéssel folytatódnak. A kerékpáros hidat három méter hasznos szélességgel, kétszer egy haladó sávval, kétoldalon 1,4 méter magas korlátokkal alakítják ki. A kész szerkezet egy acélcső ívtartóval merevített kéttámaszú felsőpályás ív híd lesz. A kerékpárosok várhatóan a nyár végétől használhatják majd a szakaszt.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!