A ČD Cargo cseh vasúti teherszállító társaság sikeresen pontot tett az egyik számukra nagyon nagy jelentőségű versenypályázat végére. Összesen hetvennyolc, 163 és 363-as sorozatú több évtizede futó villamos mozdonyait szerelteti fel a cég ETCS (European Train Control System) vonatbefolyásoló rendszerrel, beleértve a fedélzeti egységet is. A korszerűsítés harmincegy 163-as sorozatú Persinget és negyvenhét 363-as sorozatú Eszót (Ászt) érint. Emellett tizennyolc 163-ast a ČD Cargo 363-ra építene át, hogy azok közlekedhessenek a 25 kilovolt/50 herz áramrendszer alatt is.

Először a 163.022-7 pályaszámú mozdonyba szerelik be az ETCS rendszert (fotó: ČD Cargo)

A versenypályázaton a ČD-Telematika és az AŽD Praha konzorcium győzött. A fedélzeti egységet pedig az Alstom adja. A megrendelés együttes értéke 29,9 millió euró (9,5 milliárd forint). Ez azt jelenti, hogy egy gépet 121,79 millió forintért szerelnek fel ETCS rendszerrel. A ČD Cargo az első olyan csehországi vasúttársaság, amely korosabb mozdonyaiba szerelteti be az európai vonatbefolyásoló rendszert. A cseh cargón kívül az Unipetrol doprava is próbált már versenypályázatot hirdetni régebbi mozdonyainak ETCS rendszerrel történő felszerelésére, de nem jártak sikerrel – egy érdeklődő sem jelentkezett a pályázatra.

A ČD Cargo uniós támogatást is nyert a projektre. A CEF forrásaiból fizetik majd ki a beszerzés nyolcvanöt százalékát. A vállalatnál a 163.022 volt az első mozdony, amit kivettek a forgalomból és a járműjavítóba küldték. A cseh cargó a mostani projekten kívül a 742-es sorozatú dízelmozdonyaiba is beszerelteti majd az ETCS vonatbefolyásoló rendszert, amelyeket a CZ Loko újít fel.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!