Most már hivatalos: Budapest lehívja a CAF-tól a 2013-as villamostender opcióját. A meglevő negyvenhét tagú flotta mellé huszonhat új vonat érkezik: öt hosszú, kilenc egységes és huszonegy rövid, ötegységes CAF. A spanyol gyártó honlapján megemlítik, hogy ez a megrendelés a cég idei első munkája és hogy büszkék arra, hogy Budapest továbbra is fenntartja a bizalmát a cég termékeivel kapcsolatban. De Vitézy Dávid is büszkén írta meg a Facebook-profilján a hírt (mi is nála láttuk először).

„2013-2014-ben direkt jelentős opciókkal írtunk ki tendereket és kötöttünk szerződéseket új villamosok és trolik vásárlására a BKK-ban. A logika világos volt: ha van megkötött a szerződés, ami az összes uniós ellenőrzés próbáját kiállta már és a járművek beváltak, egy opciós szerződés mindig minden (most például egy beruházás törlése nyomán) megmaradt forrást gyorsan fel tud szívni hasznos célra. Néhány darab jármű miatt nem kell egy éven át tartó tendereztetés, és nem jönnek újabb és újabb eltérő típusok minden tízdarabos rendelésnél. Ez a stratégiánk bevált. :)” – írja a BKK korábbi vezérigazgatója, Vitézy Dávid.

Hosszú CAF robog az 1-esen a Népligetnél (fotó: Vörös Attila)

Emlékeztetőül: a rövidebb, ötegységes, harmincnégy méter hosszú villamosok papíron 222 utast tudnak szállítani, míg a kilenegységes, ötvenhat méteres szerelvények 345-öt. Az első rövid CAF-ok 2015 őszén, a hosszúak 2016 tavaszán álltak forgalomba. Rövidből jelenleg harmincöt, hosszúból pedig tizenkét villamos van Budapesten. Nyolc rövid villamos végszerelésében a Dunakeszi járműjavító is részt vett, reméljük, a gyakorlat folytatódik majd!

A CAF-sztorit a CAF-címkénkre kattintva tanulmányozhatja át!

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!