Több mint hatvan év elteltével új villamosvonal épül Lisszabonban
A 16-os viszonylat a városközpontban fekvő Terreiro do Paçó tértől az attól tizenkét kilométerre, az északkeleti előváros Loures-ben található Parque Tejóval fogja összekötni.
A 16-os viszonylat a városközpontban fekvő Terreiro do Paçó tértől az attól tizenkét kilométerre, az északkeleti előváros Loures-ben található Parque Tejóval fogja összekötni.
A korszerű, alacsonypadlós jármű egyelőre utasok nélkül közlekedik, és akkor állhat utasforgalomba, ha a kifogástalanul teljesíti a közlekedési hatóságok által előírt ezer kilométeres próbafutást.
A megrendelt és gyártás alatt lévő ötvenegy új szerelvénynek köszönhetően a jelenlegi harmincról körülbelül negyven százalékra növekedhet az alacsonypadlós villamosok aránya a fővárosban.
Az első példányok már idén ősszel megérkeznek Budapestre: 2022 novemberében a húsz rövid, tavaly márciusban pedig a fennmaradó huszonhat rövid és öt hosszú járművet is megrendelte a főváros a spanyol gyártótól.
Összesen 182,4 millió euróval juthat kevesebb a HÉV-vonalak korszerűsítésére szánt uniós forrásokból. A fővárosi villamos- és trolibusz-beszerzésekhez viszont több pénzből gazdálkodhatnak.
Megújul a hűvösvölgyi villamosvonal, változik a forgalmi rend, szeptembertől már jöhetnek a CAF-villamosok.
A BKK korábbi, 2014-es szerződésének opciós lehetősége miatt szinte nyolc évvel ezelőtti árakon érkezhetnek az alacsonypadlós, akadálymentesített, klímával felszerelt villamosok Budapestre.
Július közepétől helyezik üzembe azt a technológiát, amely Frankfurtban és Amszterdamban már negyven százalékkal csökkentette a közösségi közlekedésben bekövetkező balesetek számát.
Az új, alacsonypadlós CAF-villamos a 17-es és 19-es vonalán fog közlekedni.
Az ITM Vasúti Hatósági Főosztály két újabb CAF Urbos típusú villamos üzembehelyezési engedélyét adta ki.
Négy hosszú az 1-esen, négy rövid a 17-es és 19-es vonalakon közlekedik. Jövő tavaszig a fennmaradó tizennyolc szerelvényt is átadják az utazóközönségnek.
A Budapesten tárolt tizenegy új hosszú CAF Urbos 3 villamos közül hétfőn négy végre forgalomba áll.
Elkezdődik a 17-es, 19-es és 41-es villamosok vonalán lévő Selmeci utca és a Szent Margit Kórház megállóhely átépítése. A peronok felújításával válik teljesen akadálymentessé a Budai fonódó villamoshálózat. A projekt Budapest Főváros Önkormányzata költségvetéséből, a Budapesti Közlekedési Központ beruházásában, a Colas Közlekedésépítő Zrt. kivitelezésében valósul meg.
A BKK és a BKV csak akkor veszi át a 2017-ben és 2018-ban megrendelt új huszonhat budapesti CAF villamost a gyártótól, ha azok minden műszaki részletben megfelelnek a szerződésbe foglalt feltételeknek.
A BKK által megrendelt CAF villamosok forgalomba állítását hátráltató technikai hibák és hiányosságok miatt nem utazhatnak még a budapestiek az új CAF Urbos szerelvényekkel.