A „Budapesti villamos és trolibusz járműprojekt” második ütemének keretében összesen huszonhat CAF Urbos 3 típusú villamos érkezik Budapestre: öt ötvenhat méteres és huszonegy harmincnégy méteres szerelvény. A 2018 elején elfogadott projekt célja a villamos járműpark megújítása.

Megérkezett Spanyolországból az újabb adag CAF-villamos első hosszú példánya. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: BKK Facebook-oldala)

A hosszabb, kilencrészes szerelvényeken nyolcvanegy ülőhely található és összesen 345 utas befogadására alkalmasak. Az öt jármű várhatóan 2019 harmadik negyedévétől ütemezetten áll majd forgalomba a 1-es villamosvonalon, melynek a kelenföldi vasútállomásig meghosszabbított szakaszát július 9-én adták át. Az első új, 2113-as pályaszámú kocsit a napokban hozták meg több tréleren a spanyolországi Beasainból. A legelső hosszú szerelvény, a 2101-es 2016 márciusának végén, a legutóbbi, a 2112-es az év májusában állt forgalomba. A rövidebb, harmincnégy méteres, ötrészes szerelvények 2020-ban érkeznek Budapestre. Ezekre 222 utas fér majd fel.

Az alacsonypadlós CAF-szerelvények belső kialakítása megfelel a kor követelményeinek, a biztonságról fedélzeti kamerák, a kedvező hőmérsékletről légkondicionáló berendezés gondoskodik. A legkorszerűbb technológiai elvárásoknak megfelelően a villamosok energia-visszatápláló rendszerük révén takarékosan használják fel az energiát.

A „Budapesti villamos- és trolibusz járműprojekt II. ütem” a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) keretében a Kohéziós Alapból 17,6 milliárd forinttal támogatja. A támogatási szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 17 milliárd 699 millió 115 ezer 44 forint.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!