A Lufthansa hatalmas gépbeszerzésre készül a keskenytörzsű kategóriában, idézi a Reuters a társaság és a csoport vezetőjének nyilatkozatát. Carsten Spohr elmondta, háromjegyű mennyiségről van szó, a típus lehet akár Boeing 737 MAX, akár A320neo gépcsalád.

Spohr kiemelte: a két MAX-katasztrófa és a MAX-flotta repülési tilalma ellenére „nem vesztettük el bizalmunkat a Boeing iránt”. „Évtizedek óta építenek csodálatos repülőgépeket, és biztos vagyok benne, hogy helyrehozzák a mostani problémát” – mondta, ugyanakkor hozzátette: nagyobb odafigyelést vár az európai és máshol működő hatóságoktól a gépek engedélyeztetési eljárásában, és utalt a légitársaság következő szélestörzsű típusára, a 777X-re.

Az új, akár többszáz gépes megrendelés jöhet akár mindkét gyártótól

Ami a keskenytörzsű beszerzést illeti, erről jövő évben döntenek, az új gépek a jelenlegi legkisebb Airbusok – A319-esek – és a Bombardier CRJ-k leváltására kellenek a német társaságnak. Spohr szerint a nyári foglalások azt mutatják, hogy a légiközlekedés iránti igény tovább erősödik.

Jelenleg a Lufthansa flottájában nincsenek keskenytörzsű Boeingok, az utolsó 737-est 2016 őszén búcsúztatta el a társaság., továbbra is forgalomba tartja ugyanakkor a legnagyobbakat az amerikai gyártó típusaiból: a 747-400-asokból 13, a modernizált 747-8-asokból 19 repül az interkontinentális vonalakon. Az első hét 777-9-es a tervek szerint jövőre áll szolgálatba a társaságnál, összesen húsz a rendelt példányok száma, és további 14-re van a cégnek opciós lekötése.

A váltandó típusok egyike a CRJ

Fontolgatja a Lufthansa Spohr egyik korábbi nyilatkozata szerint 787-esek beszerzését, újabb A350-esekkel együtt, a „vékonyabb”, kisebb utasszámú hosszú vonalak repülésére, a társaság különböző központjaiból.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!