Magyar repülés 2011-12: új Malév-stratégia

Márványi Péter   ·   2012.01.03. 17:30
q400_cim

Az iho/repülés szeretne év végi összefoglalót nyújtani olvasóinak 2011 legfontosabb történéseiről, a magyar polgári repülés jelentős pillanatairól, és arról is, hogyan látják esélyeiket, kilátásaikat 2012-re a magyar aviatika fontos szereplői. Erről küldtünk kérdéseket állami intézményeknek, vállalatoknak, vállalkozóknak, sportrepülő-közösségeknek.

Korábban olvashatták a Közlekedésbiztonsági Szervezet és a Légügyi Hivatal értékelését, az egyik legnépszerűbb magyar sportrepülő közösség, az őcsényi klub beszámolóját, megszólalt a mezőgazdasági repülők és a szabadrepülő sportolók egyik képviselője. Olvashattunk a Malév Repülőklub eredményeiről és félelmeiről, lesz-e további letiltása saját repülőteréről. A Budapest Airport kommunikációs igazgatója Ferihegy távlatairól írt, megemlítve, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kilátásai erősen összekapcsolódnak a nemzeti légitársaság perspektíváival. Lássuk tehát most az utóbbit!

Róna Márta, a Malév kommunikációs igazgatója

Mik voltak a cég életében a legfontosabb pillanatok 2011-ben?

(fotók: Somogyit-Tóth Péter, Malév)

A Malév 2011-ben több területen is fejlesztette szolgáltatásait, s a légitársaság számára legfontosabb pillanatok ezeknek a fejlesztéseknek a sikeres beindítása voltak: új Malév lounge átadása a SkyCourt-on márciusban; a magyar piacon egyedülálló online utazástervező, az Okoskereső bemutatása júniusban és a mobil check-in bevezetése december 1-jén. A fejlesztések beindítása mellett fontos esemény volt, hogy a Malév 2011 februárjában ünnepelte megalakulásának 65. évfordulóját, amelynek tiszteletére a HA-LQD lajstromjelű Bombardier Q400-as típusú repülőgépét a hatvanas évek maléves festésével látta el.

Hogyan értékelik az idei évet általában a Malév eddigi történetében?


A 2011-es év legfőbb célkitűzése a légitársaság kereskedelmi tevékenységének hatékonyabbá tétele volt. Ennek érdekében a vállalat új kereskedelmi stratégiát vezetett be, aminek köszönhetően az év utolsó hónapjában az előző évhez képest 7 milliárd forinttal több bevételt könyvelhetett el. A Malév hosszú idő óta először produkált üzemi szinten nyereséges októberi hónapot, ami azt mutatja, hogy a korábbi általános vélekedéssel ellentétben a cég nem csak a nyári hónapokban működhet eredményesen. Az online értékesítés területén is jelentős eredményt ért el a nemzeti légitársaság, 15 milliárd forintos bevétellel elérte a 2011-re kitűzött célokat, ami 20 százalékos növekedés 2010-hez képest.

Hogyan látják a 2012-es kilátásokat, melyek lennének az örömmel várt események, és mi az, amitől leginkább tartanának, ha bekövetkezne?

A legfontosabb cél, hogy a 2011 utolsó hónapjaiban tapasztalt értékesítési trend tovább folytatódjon, amire minden esély megvan, hiszen nem csupán egy egyszeri fellángolásnak köszönhetőek a jó eredmények, hanem átgondolt, nemzetközi gyakorlatban is alkalmazott modell alkalmazásának. A vállalat vezetése ehhez mérten azt várja, hogy a légitársaság üzemi eredménye jelentősen javul ebben az évben, ami nagyban javítja a Malév üzleti pozícióit. A légitársaság további utasbarát online fejlesztések bevezetését is tervezi 2012-ben.

Kapcsolódó hírek