A logisztikai vállalat hosszú távon tervez a kisdobrai (Dobrá) terminál használatával: január 1-jétől tíz, plusz opcionálisan további öt évre vette bérbe az ingatlant, miután az eddigi orosz bérlő az orosz–ukrán politikai és gazdasági viszonyok megromlására hivatkozva a tervezettnél öt évvel hamarabb felmondta az érvényben lévő lízingszerződést.

Nem sokat állt parlagon a kisdobrai konténerterminál az orosz TransContainer kivonulását követően: január 1-jétől már a szlovákiai BTS használja (kép forrása: Rail Freight)

A BTS és a hivatalosan TKD Dobrá elnevezésű létesítmény közötti megállapodást értelmében a szlovák cég kezeli a Kínából érkező konténervonatokat a továbbiakban. A BTS-ben tulajdonrésszel bíró Budamar Logistics ki szeretné aknázni a intermodális létesítményben rejlő potenciált a piaci igények növekedését követve. Az új bérlő a továbbiakban is használni fogja a Kisdobrából jelenleg is elérhető szállítási útvonalakat: február közepén például 46, a kínai Hszianból érkező konténert rakodtak át, a szállítmány a Metrans Pozsony közelében, Dunaszerdahelynél található intermodális termináljába tartott. Emellett új konténervonatok indítását is tervezik. Az egyik ilyen célpont Ukrajna: Kijevből indítanának szerelvényeket Kisdobrába.

A Bulk Transshipment Slovakia a Budamar Logistics és a ZSSK Cargo 2007-ben alapított közös vállalata. A cég 2009-ben kezdte meg működését az ukrán határnál fekvő Ágcsernyőnél (Čierna nad Tisou). A BTS mozdonyflottáját jelenleg 33 normál és három széles nyomközű gép alkotja. A társaság széles nyomközű teherkocsikról rakodja át a szállítmányokat normál nyomközűekre, valamint kamionokra. A kisdobrai terminál kibérlése előtt elsősorban ömlesztett és darabáruk szállításával foglalkoztak, az új beruházással azonban a konténerrakodás is a szolgáltatási körbe került – számol be a Rail Freight.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!