MD-vel tolattak a kőbányai Ereco ócskavastelepen

Vörös Attila   ·   2018.01.10. 18:45
800_P1270386

Már jó másfél éve hordja a DB Cargo Hungária Kft. az ócskavasat a kőbányai Ereco telepről. A magánvasúti szerelvényeket a Rákos állomásból kiágazó iparvágányra a Kárpát Vasút vagy a MÁV-Nosztalgia szokta beállítani a Jelzőőr Kft. közreműködésével. Megfordult így az iparvágányon már mindenféle Bobó és Dácsia, ami a két vontatás-szolgáltatónál épp ráér/hadra fogható. A DB Cargo 28 kocsis szerelvényeinek előbb az első felét viszik ki az Erecóba, majd amikor azt megrakták, becserélik a teli kocsikat az üresekkel. Egy-egy irányvonat rakodásához tehát háromszor kell kimenni az ócskavas-telepre.

Egyik kedvencünk az Ereco iparvágányáról. 2016 októberében a csíkos Dácsia dolgozott ott. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

Kedd éjjel újabb üres irányvonat érkezett Rákosra, így a DB-nek tolatócsapatot és -gépet kellett keresnie. Nem volt egyszerű a dolga, a szóba jövő gépek vagy mind foglaltak, vagy épp szolgálatképtelenek voltak, így végül a MÁV-Nosztalgia MDa motorjára bízták a 14 üres kocsi kivitelét a vastelepre. Az Erecóba vezető iparvágány szinte végig erősen emelkedik, a jobb erőben levő Bobók is inkább lendületből szokták felvinni a kocsikat. A művelet sikeres kivitelezését a Jelzőőr Kft. munkatársai segítik, akik nem átallják a vonatot is lefutni két útátjáró között, hogy annak ne kelljen fékeznie!

Futás!

De még így is para volt az MDa szereplése, így első körben összesen 3 (három) kocsival rugaszkodott neki az iparvágánynak (az föl sem merült, hogy 14 vagonnal lóduljon neki Rákosról...). A 10-15 éves emlékek jöttek elő, ahogy süvítve felrohant az iparvágányon – csak anno még a 46-os vonalon ordított a Jendrassik a 8314-es személyvonattal 100-ra gyorsítás közben... A második körben már 4 kocsit akasztottak mögé, aztán a sikeren felbuzdulva a maradék hetet már egyben felvitték az MD-vel, probléma nélkül.

Tolatás az Ereco telepén MDa-val

Az üres kocsik beállítása után az egyetlen működőképes MD-nk, a 3017-es visszatért Rákos állomásra. Ahol egyébként legalább két hónapja ácsorog a Pielstick-motoros piros Bobó, a 449 016-os gép, aminek az az érdekessége, hogy a Jelzőőr Kft. megvásárolta a Nyír-D-Tech Kft.-től. Egyelőre nem tudták sok hasznát venni, de talán a közeljövőben munkára fogják majd fogni, akár az Erecóban is.

* *

Fotós kollégánk cégeknek és magánszemélyeknek is vállal fotózást: esküvő, rendezvény, portré, családi képek műfajában keressék bátran Attilát az alábbi elérhetőségein!

Honlap: vorosattila.com
Facebook: Vörös Attila fotó
Instagram: vorosatil_ae
Mail: voriae@gmail.com

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Vasút Logisztika Szállítmányozás Nagyvasút

Tovább csökkent az áruszállítás teljesítménye az EU-s gazdasági nehézségek miatt: a kombinált fuvarozás növelte részesedését a szállításban idehaza, uniós szinten visszaesett

MLSZKSZ/iho   ·   2024.03.18. 17:05

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének összesítése szerint kevésbé érintette a válság az intermodális forgalmat, így a több szállítási módot kombináló fuvarozás növelte részesedését az összforgalomban.