Nyár óta a DB Cargo is szállít ócskavasat a kőbányai Ereco hulladékfeldolgozóból. A Románia felől érkező huszonnyolc kocsis vonatokat a cég Lőkösházától Rákos állomásig valamelyik saját villamos mozdonyával húzza, a Rákosról kiágazó iparvágányon pedig általában a Kárpát Vasút emberei és gépei dolgoznak. De volt már arra is példa, hogy a Bobók nem értek rá, és mivel nagyobb mozdonyt nem engednek arra az iparvágányra, a Nosztalgia Kft.-től béreltek tolatás-szolgáltatást. A Nosztalgia ilyenkor Dácsiát küld Rákosra.

A Rákos állomás és az Ereco közti vontatóvágányon döcög a Bobó az üres kocsikkal. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila felvételeiből!

Október 3-án újabb üres szerelvény érkezett Rákosra, a vonat felét, tizennégy kocsit pedig a Kárpát Vasút 449 021-es Bobójával állították be rakodásra. A tolatási mozgások jó két órát vettek igénybe, a rakodás pedig várhatóan néhány napig tart, ha kész az első tizennégy kocsi, akkor majd újra jön egy dízel, és kicseréli a kocsikat. Az Erecóban egyébként még a Rail Cargo Hungaria rakodik ócskavasat, de a rákosi csomóponti kiszolgáló elegye látványosan megcsappant az utóbbi években. Sokszor csak az Egis egy-két tartálykocsijával kocog Ferencvárosból Rákosra és vissza a 437-es Bobó.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!