Megújult a kiskörei Tisza-híd a MÁV Zrt. és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. együttműködésében. A regionális jelentőségű híd teljes körű, átfogó rekonstrukcióját 2018. június 16-án kezdték el a vasúti és autóbusz-közlekedés egész pályás korlátozása mellett. Habár Magyarország egyetlen vegyes használatú közúti és vasúti átkelője biztonságos volt, a műszaki állapota leromlott.

A kiskörei Tisza-hidat már május óta használhatják a vonatok és a közúti járművek (fotók: Czeglédi Zsolt/MTI)

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a MÁV Zrt. közösen végezte el a híd felújítását, melyhez 1,6 milliárd forintot biztosított a magyar állam. A felújítást követően 2019. május 15-től a híd használhatóvá vált, így újra megindulhatott a közúti és a vasúti forgalom is. Néhány utómunka azonban még hátra van: az ártéri szerkezetek acélszerkezeteinek korrózióvédelmi és betonfelületi munkáival a vasúttársaság a MÁV Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft.-t bízta meg, melyeket várhatóan november közepéig elvégeznek. Az ártéri hidak egyes részei és a híd környezete jelenleg még munkaterületnek számít, ezért a közúti és a vasúti forgalomban addig érvényben marad a húsz kilométer per órás sebességkorlátozás. A munkálatok befejezése után negyvenre emelik a megengedett sebességet.

A MÁV-tól kapott közlemény szerint a híd tartószerkezetei és alépítményei különböző korúak. A mederszerkezeteket 1956 és 1958 között állították helyre, de csak a középső nyílásba készült új, acélrácsos felszerkezet, a másik kettőhöz régebbi szerkezetek anyagait használták fel, abban még 1906-ból is találhatók acélanyagok. A harminchat ártéri felszerkezet 1974 és 1976 között készült, ezek vasbetonlemezzel együtt dolgozó, gerinclemezes szerkezetűek. Az előírt ellenőrzésekkel és a tervezett karbantartási munkákkal a felújítást követően is fenntartja a biztonságos vasúti közlekedés feltételeit a vasúttársaság.

A korszerűsítési munkálatok kiterjedtek egyebek mellett a szerkezeti elemek cseréjére, a vasbeton közúti pályalemez és vasúti pálya felújítására, sín- és közúti dilatációs szerkezetek beépítésére és javítására, a korrózióvédelmi bevonat helyreállítására, valamint a hídhoz csatlakozó közút útburkolatának, útpadkájának és vezetőkorlátjának felújítására.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!