A mozdonyok javítására és vasúti kocsik építésére szakosodott Tabor Dębica tavaly készítette el a 6Dh-k prototípusát, amit azóta saját célra használ. A Budimex építkezési vállalat mozdonya az első külső megrendelés a mozdonysorozat számára.

A Budimex négytengelyes SM42-es tolatómozdonya jócskán átalakult a Tabor Debica kezei között (fotó: Railway Gazette)

Az SM42-es 6Dh-vá válása során szinte teljesen átalakult, csak a főkeret és a forgóvázak maradtak eredetiek. A mozdonyszekrény és a vezetőfülke teljesen új konstrukció, ahogy az erőforrás is: a Caterpillar korszerű, 708 kilowatt teljesítményű C27-es dízelmotorja biztosítja az energiát – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!